Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 32
 İndirme 11
Dini Yapı İçerisinde Yer Alan Geleneksel Ögeler: Geleneğin Din Gibi Yaşanması
2019
Dergi:  
İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

Kutsala ilişkin tüm uygulamaları kapsayıcı özelliği nedeniyle din, insanlık tarihi ile yaşıt kabul edilen bir olgudur. Semavi kökenli dinlerde ilk insanın ilk din yayıcısı veya peygamber olarak nitelendirilmesi ile dinin insan ve toplum hayatında ilk andan itibaren vazgeçilmez bir durum olduğu sonucuna ulaşılmaktadır. Din ile beraber insanın gündelik yaşamı sonucunda ortaya çıkan temel yaşayış biçimlerinin de gelişim göstermesi insan hayatında din ve gündelik yaşamın sürekli olarak iç içe olması ve birbirini etkilemesi sonucunu doğurmuştur. Bu hususta yapılan araştırmalar din ile gelenek ve göreneklerin veya gündelik yaşam ögelerinin iç içe geçmesi sonucunda karmaşık bir yapının ortaya çıktığı sonucunu vermektedir. Diğer bir ifadeyle iç içe geçme durumu halk inancı veya halk inanış biçimi adı verilen bir uygulama biçiminin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu çalışmada, din ve gelenek gibi toplumsal yaşamın temel ögelerinin kavramsal açıklamalarının yanı sıra modern yapıda gelenek ve din olgularının varlık savaşlarına yer verilmiştir. Bununla birlikte gelenek – din ilişkisinin ne şekilde olduğuna dair bilgilerin aktarımı ile birlikte halk inancı adı verilen sistemde geleneğin kutsal içinde yer alma ve hatta onu kuşatma biçimlerine değinilmiştir. Elde edilen sonuçlar toplumsal yapıda geçmişten günümüze dek pek çok geleneksel motifin din adı altında yaşandığı yönündedir. Bu noktada geleneğin kutsala dönüşmesi ve bununla birlikte dinde deformasyon olarak nitelendirilebilecek hususların mevcut sosyolojik yapı içinde var olduğunu söylemek mümkündür

Anahtar Kelimeler:

Dini Yapi Icerisinde Yer Alan Geleneksel Ogeler: Gelenegin Din Gibi Yasanmasi
2019
Yazar:  
Özet:

Because of its comprehensive characteristic of all the practices related to the Holy Spirit, religion is a phenomenon considered age with the history of mankind. In the Semavi religions, the first person is defined as the first religious publisher or prophet, and the conclusion is that the religion is an indispensable state from the first moment in human and social life. The development of the basic forms of life that arise as a result of the daily life of man, along with religion, has resulted in the continuous intrusion of religion and daily life in the human life and in the mutual influence of each other. Research on this issue finds that a complex structure arises as a result of the intrusion of religion and traditions and habits or the objects of daily life. In other words, the state of intrusion has made it possible that a form of practice called the public faith or the form of public faith has emerged. In this study, the conceptual explanations of the basic objects of social life such as religion and tradition, as well as the existing wars of traditions and religious facts in the modern structure are included. However, along with the transmission of information about the way the tradition-religion relationship is in the system called popular faith, it has been referred to the forms of the tradition to be present in the holy and even to surround it. The results obtained are the fact that many traditional motives in the social structure from the past to the present day are under the name of religion. At this point, it is possible to say that the transformation of the tradition into sacred and, however, the aspects that can be called deformation in religion exist in the present sociological structure.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 845
Atıf : 4.808
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini