Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 142
 İndirme 21
 Sesli Dinleme 2
Bağımsız Türk Sinemasında Derin Ekoloji Felsefesi: Koca Dünya (2016) Filmi Üzerine Bir İnceleme
2020
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Özet:

Thales “Her şeyin ana maddesi sudur” diyerek doğa felsefesini başlattıktan sonra iki yüzyıl boyunca doğa felsefesinin amacı; varlığın ana ilkesini bulmak ve var olan her şeyi bu ilkeyle açıklamak olmuştur. Rönesans döneminde ise düşünürler Tanrı’dan bağımsız olarak doğayı tanımlayarak modern bilimin temellerini atmışlardır. Doğayı boyunduruk altına alma arzusu endüstri devrimiyle başlamıştır. Yaşadığımız teknoloji çağında ise göz ardı edilen doğanın bozulmaya başladığı ve ekolojik dengenin sarsıldığı görülmektedir. Yüzyıllardır insanoğlunun şifa bulmak ve huzura kavuşmak için kaçtığı doğa, modernizmin getirileriyle birlikte insanın hakimiyet altına almak istediği bir güce dönüşmüştür. Birçok ekolojik yaklaşımdan biri olan Derin Ekoloji felsefesi insanı doğanın herhangi bir üyesi olarak görerek onu diğer varlıklarla eşit tutan bir konumlandırmaya gitmektedir. Vahşi doğayı merkeze alan bu düşünce biçimi insanı doğayla bütünleşme içinde görür. Sinema ise ekolojik sorunların gündeme getirildiği bir mecra olarak kullanılmaktadır. Doğanın korunmasına yönelik belgeseller haricinde animasyon filmler ve bağımsız sanat filmleri de bu sorunlara yoğunlaşmaktadır. Reha Erdem sinemasındaki doğayla iç içe yaşayan ya da doğaya kaçan insanların, yönetmenin doğaya karşı olan duyarlılığını göstermektedir. Bu çalışma kapsamında Erdem’in kurduğu hayal ve gerçek arasındaki fantastik doğa tasvirleri ekolojik bağlamda ele alınmıştır. Yönetmenin son filmi Koca Dünya (2016) “Derin Ekoloji” paradigması kullanılarak göstergebilimsel analizle irdelenmeye çalışılmıştır. Filmde derin ekoloji ilkeleri baz alınarak insan ve doğa ilişkisini saptamak ve çözümleyebilmek amacıyla, Ferdinand de Saussure'ün göstergebilimin gösterge-gösteren-gösterilen modelinden yararlanılmıştır. Ayrıca Barthes’ın gerçek dünyadaki nesnelerin zihindeki ilk anlamlandırması olan “düz anlam” ve düz anlamın ardında bulunan “yan anlam” kodları kullanılarak filmin anlamlandırmalarına yoğunlaşılmıştır. Sonuç olarak Reha Erdem’in insanın varoluşunu sorguladığı filminde, derin ekoloji felsefesiyle kesişen mesajları olabileceği sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

The Deep Ecological Philosophy In The Independent Turkish Cinema: The Great World (2016)
2020
Dergi:  
SineFilozofi
Yazar:  
Özet:

Thales began the philosophy of nature by saying “the main substance of everything is water,” and for two centuries the purpose of the philosophy of nature was to find the main principle of existence and to explain everything that exists with this principle. During the Renaissance, the thinkers set the foundations of modern science by defining nature independently of God. The desire to undermine nature began with the industrial revolution. In the age of technology we live, we see that the ignored nature begins to break down and the ecological balance is stumbling. For centuries, the nature in which man has escaped to find healing and reach peace has become a power that man, along with modernism’s returns, wants to dominate. The Deep Ecology philosophy, one of many ecological approaches, goes to a position that keeps him equal to other beings by seeing man as any member of nature. This way of thinking that focuses the wild nature sees man in integration with nature. The cinema is used as a mecra where ecological problems are presented. In addition to the documentaries aimed at the conservation of nature, animated films and independent art films are also focused on these issues. Reha Erdem shows the sensitivity of the director to the nature of people living in nature or escaping into nature in the cinema. In the context of this study, the fantastic nature images between the imagination and reality that Erdem established were addressed in an ecological context. The director's latest film The Great World (2016) was attempted to get the indicative analysis by using the paradigm of "Deep Ecology". In the film, in order to identify and analyze the relationship between man and nature on the basis of the deep ecological principles, Ferdinand de Saussure’s indicator-gösteren-showed model is used. He also focused on the film’s understanding using the “right meaning” and the “right meaning” codes behind the “right meaning” which Barthes’s first understanding of objects in the real world is in the mind. As a result, in the film in which Reha Erdem questioned the existence of man, it was concluded that there could be messages intersecting with the deep ecological philosophy.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








SineFilozofi

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 333
Atıf : 461
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini