Ahmet Hamdi Tanpınar’ın sanat anlayışının temel dinamiklerinden biri kendi hayatını ya da dönemini folklorik malzeme olarak eserlerinde kullanmamasıdır. Yazar, gerçek hayattaki kişi, mekân, olay, nesne ya da durumlara simgesel anlam kazandırmak suretiyle eserlerinde yeniden anlamlandırır. Sıradan bir nesneyi simge hâline getirirken onu diğer yazarlardan/şairlerden ayıran özelliği sahip olduğu bakış açısıdır. Tanpınar’ın eserlerinde bütün eşyalar, kişiler mekânlar vb. imajlarıyla birlikte gelir. Daha sonra bu imajlar faklı imajlara dönüşür ve giderek genişleyerek simgesel bir unsur hâline gelirler. Ahmet Hamdi Tanpınar simge kullanmada her ne kadar mutlakçı olmasa da kurgusal eserlerinde okuyucunun karşısına geniş bir simgesel malzeme çıkar. Yazarın eserlerinde mitlerden, dinî ve edebî kaynaklardan, sanat eserlerinden beslenen evrensel simgeler olduğu gibi sadece kendisine has simgeler de bulunur. Bu çalışmada, Saatleri Ayarlama Enstitüsü romanında rüya/zamana ait sahneler simgesel bir okumayla yorumlanacaktır.
one of the main dynamics of art understanding of labor hamdi tanpınar is that the writer does not use his life or era in works as folkloreic material in real life, the person in the real life is the point of view that the objects or situations of the city, which reappears in his works by providing symbolic meaning to an ordinary object, while it has the characteristic that distinguishes him from other writers from047şair, all the items come with the images of tanpınar, etc. then these images turn into the flu images, and are increasingly expanding, and the symbolic elements of such as the universal expressions, are not only in the creations of the universal works of the most important objects, but in the most important objects
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|