User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 9
 Views 114
 Downloands 45
Özel Yetenekli Öğrencilerin Programlama Dili Öğretiminde Kodu Game Lab Yazılımının Problem Çözme Becerileri Düzeyine Etkisi
2019
Journal:  
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Author:  
Abstract:

21. yüzyılda öğrencilerden eleştirel düşünebilme, problem çözebilme, analiz ve sentez yapabilme, işbirlikçi çalışabilme, yenilikçi ve üretken olabilme, doğru ve güncel bilgiye kolay erişebilme gibi temel beceriler beklenmektedir. 21. yüzyıl öğrencilerinden beklenilen becerilerin kazanılmasında bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler bireylerde istendik davranış değişikliği oluşturma sürecinde önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerin algoritmik düşünme ve karşılaşılan problemlerin çözümü becerilerini kazandırma programlama dersinin temel özelliklerden biridir. Bu araştırmanın amacı, programlama dili öğretiminde Kodu Game Lab 3 boyutlu yazılım geliştirme ortamını kullanarak, bu ortamın öğrencilerin problem çözme becerileri düzeyleri üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Samsun ilinde bulunan ve Kodu Game Lab 3 boyutlu yazılım ile kodlama eğitimi almış 5. sınıfta okuyan 35 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplamada özel yetenekli öğrencilerin uygulama öncesinde ve sonrasında problem çözme becerilerindeki değişimi ortaya çıkarmak için Serin, Bulut Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen “Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri “ kullanılmıştır. Araştırmada nicel veri toplama aracı ile elde edilen veriler SPSS 22 istatistik programı kullanılarak çözümlenmiş ve araştırmada yapılan tüm analizlerde manidarlık düzeyi .05 kabul edilmiştir. Nicel verilerin incelenmesinde betimsel istatistiklerin yanı sıra, T testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kodlama eğitiminin özel yetenekli öğrencilerin problem çözme becerilerinde olumlu etki yarattığı görülmüştür.

Keywords:

Students With Special Skills In Programming Language Teaching The Impact Of Code Game Lab Writing On The Level Of Problem-solving Skills
2019
Author:  
Abstract:

In the 21st century, students are expected to have basic skills such as critical thinking, problem-solving, analysis and synthesis, collaborative work, being innovative and productive, and easy access to accurate and up-to-date information. In the acquisition of the skills expected from the 21st century students, the rapid developments in science and technology have an important role in the process of creating the desired behavior change in individuals. It is one of the core features of the programming course that gives students the skills of algorithmic thinking and solving problems that they encounter. The purpose of this research is to reveal the impact of this environment on the levels of problem-solving skills of students, using the Code Game Lab 3D software development environment in programming language teaching. The research work group is made up of 35 students in the 5th class who are located in Samsun Province in the 2017-2018 educational year and have received coding training with Code Game Lab 3D software. The research has used a screening model. The data collection has been used by Cold, Cloud Cold and Respect (2010) to reveal the changes in problem-solving skills of special skilled students before and after application. The data obtained by the quantum data collection tool in the research was analyzed using the SPSS 22 statistical program and the manicure level .05 was accepted in all the analyses carried out in the research. In addition to the visual statistics in the study of Nicel data, the T test was used. The research has shown that coding education has a positive impact on the problem-solving skills of special skilled students.

Keywords:

2019
Author:  
Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Field :   Eğitim Bilimleri

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 902
Cite : 7.067
2023 Impact : 0.418
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi