Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 97
 İndirme 40
Üstün Yetenekeli Öğrencilerin Oyun Tasarımı ve Kodlama Eğitimi Programları Hakkında Görüşleri
2020
Dergi:  
Turkish Studies Information Technologies and Applied Sciences
Yazar:  
Özet:

Üstün yetenekli öğrenciler için çağın gereksinimi olan eğitimler verilirken onların ilgi ve ihtiyaçlarının göz önünde bulunması gerektiği düşünülmektedir. Günümüzde eğitim ve öğretim programları oluşturulurken 21. Yüzyıl becerileri temel alınmakta ve eğitim ve öğretim bu açıdan şekillenmektedir. Analitik düşünme, yaratıcılık ve problem çözme becerileri eğitim içerisinde kazandırılması hedeflenen özelliklerden bazılarıdır. Hedeflenen özelliklere ulaşılmasında oyun tasarımı ve kodlama eğitimi dersleri büyük önem taşımakta ve üstün yetenekli öğrencilerin bu hedeflere ulaşması daha kolay olduğu düşünülmektedir. Peki üstün yetenekli öğrencilerin oyun tasarımı ve kodlama eğitiminde kullanılan programlar hakkında görüşleri nelerdir? Yapılan çalışma ile üstün yetenekli öğrencilerin oyun tasarımı ve kodlama eğitimi derslerinde en sık kullanılan scratch ve kodu game lab programları hakkında görüşleri öğrenilmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışmaya Bursa ilinde,10 yaşında üstün yetenekliliği raporla belirlenmiş 20 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler, öğrencilerin her biri ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilirken tümevarımsal yöntem kullanılmıştırtır. İki farklı araştırmacı tarafından kodlamalar yapılarak güvenirliği için cohen’in kappa sayısı 0,87 bulunmuştur ve temaların güvenirliği için veri üçgenlemesi yapılmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin üç boyutlu programları tercih ettikleri, türkçe dil desteğinden çok memnun oldukları ve program içerisine dışarıdan nesne ve arkaplan eklemeyi istedikleri belirlenmiştir. Kodlama bölümünün görsel nesnelerle desteklenilmesi gerektiğini ve güncellemelerin daha fazla yapılmasının öğrencilerin beklentileri olduğu belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Opinions Of Excellence Talented Students On Game Design and Coding Training Programs
2020
Yazar:  
Özet:

It is believed that high-talent students should be given education that is the age's need while taking into account their interests and needs. Currently there are 21 educational and educational programmes. The skills of the century are based and education and teaching are formed in this regard. Analytical thinking, creativity and problem-solving skills are some of the characteristics aimed at acquiring in education. In achieving the targeted features, game design and coding training courses are of great importance, and it is believed that superior talented students are easier to these goals. So what are the views of top-talent students about the programs used in the game design and coding training? The study was done to learn the views of superior talented students on the scratch and code game lab programs most commonly used in the game design and coding training courses. The study was carried out in the province of Bursa, with 20 students identified by the top talent report at 10 years of age. The research method was used in the study. The data was obtained by a semi-configured interview with each of the students. The obtained data was used by the tube-setting method while analyzed by content analysis. Two different researchers encoded the number of cohen's caps for reliability and the data triangle for the reliability of the topics was found 0.87. The study finds that students prefer three-dimensional programs, are very pleased with the support of the Turkish language and want to add objects and backgrounds from outside to the program. It has been determined that the coding department should be supported by visual objects and that more updates are the expectations of students.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




Turkish Studies Information Technologies and Applied Sciences

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 70
Atıf : 37
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini