Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 40
 İndirme 10
Sanatta Hastalığın Çirkinlik İmgesine Dönüşmesi
2020
Dergi:  
Social Mentality and Researcher Thinkers Journal
Yazar:  
Özet:

Sanatçının ilham kaynağı tarih öncesi dönemden günümüze kadar sürekli değişim göstermiş, sanatçılar kendilerini etkileyen olay ve biçimleri çeşitli teknik ve yöntemler ile ortaya koymuşlardır. Sanatçıların ideal güzele ulaşma istekleri bazen tanrısal güzelliği idealize etmiş bazen de insani güzelliği ön plana alan ve ideal anatomik biçimlere ulaşmayı amaçlamıştır. Sanatçının ideal güzel ile olan ilişkisi bazı dönemlerde değişikliklere uğramış sanatçılar hasta, kötü, eksik ve hatalı olan çirkini betimlemişlerdir. Sanatta çirkinin başlıca tasvirleri içinde bulunan hasta tasvirlerinde özellikle vücut deformasyonu olan figürler yapılmıştır. Tarihsel süreçte değişen hastalık biçimleri ve etkileri sanatçıların biçimlerinde yer almaya devam etmiş, veba salgınında lanetlenmiş bedenlerin solgunluğu, frengili hastalarının bedenlerindeki deformasyona dönüşmüş, İspanyol gribinin ölümcül sonuçları, sanatçıları ruhsal olarak etkisi altına almış biçim ve renk dönemin eserlerine konu olmuştur. Modern sanatçının sınırsız esin kaynakları arasında yer alan hastalık imgesi, sanatçının estetik değer olarak çirkinliği yorumlaması ile başka bir anlam kazanmıştır. Modern sanatçı; kökenleri hastalık olan deformasyon biçimlerini yeniden yorumlamış, ideal güzele karşı ortaya çıkan meydan okuma; anatomik kuralların bir kenara bırakılarak bedenin eksik ve deforme olmuş çirkin hali sanatçının ifadesinde yeniden yaratılmış bir estetik imgeye dönüşmüştür. Araştırmada tarihsel olarak resim sanatında güzelin çirkine dönüşmesi kısa bir şekilde verilmiş, hastalığın sanat biçimlerine yansıması ve etkilerine değinilmiş, ölçüt örneklem ile belirlenen sanatçıların eserlerinde hastalıklı biçimlerin plastik dönüşümlerinin biçim ve içerik değerlendirmeleri yapılarak hastalığın sanat biçimi olarak çirkin estetiğine dönüşümü irdelenmiştir.

Anahtar Kelimeler:

The Return Of The Art Disease
2020
Yazar:  
Özet:

The artist’s source of inspiration has shown continuous changes from prehistoric period to present, and the artists have shown the events and forms that influence themselves with various techniques and methods. The desires of the artists to reach the ideal beauty have sometimes idealized the divine beauty, but sometimes the human beauty has taken the forefront and aimed at achieving the ideal anatomical forms. The artists who have changed the relationship of the artist with the ideal beauty in some periods have depicted the ugly that is sick, bad, missing and wrong. In the art, the patient's paintings in the main paintings of the ugly have made figures with body deformation especially. The changing forms and effects of the disease in the historical process have continued to appear in the forms of the artists, the purity of the bodies cursed in the epidemic of the Ebola, the deformation in the bodies of the frangile patients, the deadly consequences of the Spanish flu, the artists have been subject to the works of the form and color era that have been spiritually influenced by artists. The image of the disease, which is among the unlimited sources of inspiration of the modern artist, has gained another meaning by the artist’s interpretation of ugly as a aesthetic value. The modern artist has reinterpreted the forms of deformation, which originates from disease, the challenge that arises against the ideal beauty; the anatomical rules have been abandoned and the body’s poor and deformed state has become a re-created aesthetic image in the artist’s expression. The research has historically given the shortness of the transformation of beauty in the painting art, the reflection of the disease in the art forms and the effects of it, the artists determined by standard sample in the works of the plastic transformations of the disease forms and the content assessment of the transformation of the disease in the art form of the disease in the ugly aesthetics.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Social Mentality and Researcher Thinkers Journal

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.471
Atıf : 354
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini