Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 13
 İndirme 1
Deniz Eskisi’nde şair beninin nesneye dönüşmesi
2019
Dergi:  
RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

İlhan Berk şiirinde nesneye bağlılık ve şairin kendi benini nesneye indirgeme çabası şiir eleştirmenleri, incelemeciler tarafından ele alınan konulardan biridir. İlhan Berk’in yaklaşık on yıl süren İkinci Yeni evresinden sonra 1982’de yayımladığı Deniz Eskisi, şair beninin nesneye dönüşmesi bağlamında tipik örnekler içermesi ve konuyla ilgili müstakil bir çalışma yapılmaması bakımından dikkat çekici bulunmuştur. Bu eser ayrıca İlhan Berk’in nev’i şahsına münhasır yazma biçimini, şiir tekniğini ve dil özelliklerini gösteren dokuya sahip olmasıyla bütünlüklü olarak şairin sanat anlayışını yorumlamaya aracı olur. Çalışmanın konusu, İlhan Berk’in poetikası bağlamında kendi benini transpose etme biçimidir. Anlam ve biçim bir bütün olarak ele alınıp elde edilen veriler eklektik yöntemle ortaya koyulmaya çalışılacaktır. Giriş bölümünde, ben(lik) kavramına dair açıklamalardan sonra Deniz Eskisi’nin ve şairdeki nesne duyarlığının altyapısındaki dinamiklere değinilecektir. İnceleme bölümünde ise yüzey yapıdaki tematik çeşitliliğin ve şairin kendi benini aracı figürlerle karakterize etmesinin altında yatan sebeplerin derin yapıyla ilintisi araştırılacaktır. Çalışmada İlhan Berk’in bir ülke olarak gördüğü çocukluğunun, çocukluk/gençlik travmalarının, belirgin karakteristik özelliklerinden biri olan çocuksu duyarlığının hem kendini hem de bütün nesneleriyle beraber etrafındaki dünyayı anlamlandırmadaki fonksiyonu tespit edilecektir.  Çalışmada, araştırmacıların İlhan Berk’in düzyazılarında, otobiyografik eserlerinde estetik kaygılarla gerçeği saptırdığı ya da kimsenin kendini mutlak ölçüde nesne yerine koyamayacağı şeklindeki görüşleri de göz ardı edilmeyerek şiirlere belirli estetik mesafeden yaklaşılacaktır. 

Anahtar Kelimeler:

In the Old Sea, the poet becomes an object.
2019
Yazar:  
Özet:

The devotion to the object in the poem of Ilhan Berk and the effort of the poet to lower his own ben to the object is one of the topics discussed by the poet’s critics. The Sea Ancient, which Ilhan Berk published in 1982 after the Second New Phase, which lasted a decade, was remarkable in terms of the fact that the poet contained typical examples in the context of the conversion of the ben to object and that there was no special study on the subject. This work is also an instrument for interpreting the poet’s art understanding in integrity by having the exclusive way of writing, poetry technique and language characteristics to the person of Ilhan Berk’s nev. The subject of the study is the way of transposing his own ben in the context of the poetry of Ilhan Berk. The meaning and form will be considered as a whole and the data obtained will be attempted to be revealed by eclectic method. In the Introduction section, after the explanations of the concept of me, we will refer to the dynamics in the infrastructure of the Sea Ancient and the poet’s object sensitivity. In the review section, we will explore the depth of the thematic diversity in the surface structure and the deep structure of the reasons under which the poet characterizes his own benin with instrumental figures. The study will identify the function of the childhood that Ilhan Berk sees as a country, the childhood/youth trauma, one of the distinctive characteristics of childhood sensitivity, in understanding the world around him, both himself and all his objects. In the study, the views of the researchers that the truth is distorted with aesthetic concern in the autobiographical works of Ilhan Berk, or that no one can completely place himself in the object, will be approached to the poems from a certain aesthetic distance without neglected.

Anahtar Kelimeler:

Object Transpose Of A Poet’s Ego In Deniz Eskisi
2019
Yazar:  
Özet:

Attachment to object and reduction of poet’s ego as a object are one of the subjects discussed by the poem critics. Deniz Eskisi, published in 1982, was found to be remarkable in that it included typical examples in the context of the object transpose of poet’s ego and had no independent study on the subject. This work is also a means of interpreting the poet’s poetics as a whole with having types showing that Ilhan Berk’s unique style of writing, poetic technique and language features. The subject of the study is the way transpose of his ego within the context of Ilhan Berk’s poetics. The meaning and form will be considered as a whole and the obtained data will be tried to be revealed by eclectic method. In the introduction, will be evaluated sub-structure dynamics of Deniz Eskisi and object esthesia of poet after the explanations of the ego concept. In the review section will be investigated relevance of thematic diversity and the reasons behind the characterization of the poet by his own figures with deep construction. In this study will be determined childhood which Ilhan Berk sees as a country, childhood / youth traumas, childlike sensibility, that is one of the marked characteristics of him,  functions as to make sense of himself and the world around him with all his objects. In the study, poems will be approached from a certain aesthetic distance not to take into consideration researchers views that shaped Ilhan Berk is bend the truth with aesthetic concerns in his proses, autobiographical works or that no one can substitute an absolute object.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 2.664
Atıf : 2.686
RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi