"Kurguyu komedi sanatını düşünmeksizin ele almak imkansızdır" çünkü her ikisi de her zaman hep elele yürümüştür" der Malcolm Bradbury çünkü eğer roman hayattan izler taşıyorsa içinde muhakkak komik öğeler bulundurur. Bu yüzdendir ki, uzun düz yazı hikayenin doğuşu, komedinin yeni bakış açısının doğuşuyla başlar ve öyle görünmektedir ki o zamandan bu yana düzyazı hikayeleri komediden hiçbir zaman uzak kalmamıştır (Bradbury, 1995: 2). Romanın ilerleme kaydettiği zaman komik vizyonun da gelişim gösterdiği zamandır. 1964 yılında verdiği bir röportajda, komedi roman yazarı Iris Murdoch şunları söyler: "bir tiyatro oyununda, izleyen kişinin kavrama gücünü salt bir trajedi ya da salt bir komedi ile sınırlandırmak mümkündür, ancak roman neredeyse kaçınılmaz bir şekilde kapsamlı bir türdür ve bu tarz kısıtlamaları aşar. Komedi içermeyen mükemmel bir roman düşünebiliyor musunuz? Ben düşünemem" Murdoch'a göre, roman kendini trajikomediye adapte edebilen en ideal türdür. Moll Flanders ne salt bir trajedi, ne de salt bir komedidir. Moll Flanders bir yandan, hayatın trajik ve gerçekçi görüşünü taşırken; diğer yandan,romanın trajik olay örgüsü hiciv sanatı kullanılarak anlatılır. Moll'ün hayatta kalma mücadelesi, art arda yaptığı evlilikler, para için işlediği suçlar roman boyunca parodi kullanılarak anlatılmıştır. Bu çalışmanın amacı, 18. yüzyıl İngiliz sosyal yaşamını, komik olay örgülerini, ve özellikle romandaki hicvi, mizah teknikleri kullanarak analiz etmektir.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|