18. yüzyıl Avrupa’sında rasyonalizmi baş tacı eden Klasisizm akımına bir tepki olarak doğan Romantizm Akımı rasyonel düşüncenin arka plana ittiği duygu ve sezgi dünyasını ve yaratıcı imgelem gücünü güncel yaşamın temeline yerleştirmiştir. Bu şekilde tarihsel alanın dışına itilen insana özgü olan doğal alana radikal bir dönüş gerçekleşmiştir. Avrupa’yı kökten sarsan bu dönüm, Alman Edebiyatında da etkisini göstermiştir ve 1797’den 1830’a kadar süren süre zarfında kimi zaman kültürel bir reform aracı rolü üstlenmiş, kimi zaman Alman ulusunu yeniden birleştirme amacına hizmet etmiştir. Prusya kökenli bir ailenin oğlu olarak dünyaya gelen Ernst Theodor Wilhelm Hoffmann da romantizm akımının etkisinde kalarak gerçek ile hayal dünyası arasındaki duvara ayna tutan eserler kaleme almıştır. Hoffmann’nın Altın Saksı eserini odak noktasına alan bu çalışmanın amacı da bahsi geçen eserin romantik döneme özgü unsurları ve sıradan gerçekliğin temelindeki romantik gerçek dışılığı ne şekilde somutlaştırdığıdır.
The Romanticism Stream, which was born in Europe in the 18th century as a reaction to the classicism stream, has placed the emotion and intuition world and the creative imagination power at the foundation of today’s life. In this way, a radical return to the natural area that is unique to the human being driven out of the historical area has occurred. This turning, which shrinked Europe, has also shown its influence in German Literature, and during the period from 1797 to 1830 it has sometimes taken the role of a cultural reform instrument, sometimes served the purpose of reunifying the German nation. Ernst Theodor Wilhelm Hoffmann, who was born as the son of a family from Prussia, was also influenced by the flow of romanticism and made the painting of the works that lay a mirror on the wall between reality and imagination. The aim of this study, which focuses on Hoffmann’s work of the Golden Sack, is also how the aforementioned work materializes the elements of the romantic era and the romantic reality exclusion based on the ordinary reality.
Alan : İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|