Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 11
 İndirme 6
Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılığı, Sosyal Kaygı ve Öz-yeterlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
2023
Dergi:  
Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları düzeylerini ve bu düzeylerin öz yeterlik algıları ve sosyal kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bir diğer amacı ise dijital oyun bağımlılık düzeyi ile ilgili birtakım demografik değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın veri grubu genel tarama modellerinden seçkisiz örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmanın örneklem grubu 2022-2023 eğitim öğretim yılında Batman ili Sason ilçesinde devlet okulunda ortaokul 7. ve 8. Sınıf kademesinde öğrenimine devam eden 56 kız, 44 erkek öğrenci olmak üzere toplamda 100 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri “Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” , “Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği” ile “ Çocuklar İçin Öz Yeterlik Ölçeği”nin öğrencilere uygulanmasıyla elde edilmiştir. Analizler sonucu verilerin normal dağılım gösterdiğinden parametrik testler uygulanmıştır. Betimleyici istatistiklerden, bağımsız örneklem T testinden, tek yönlü varyans analizi ANOVA’dan, gruplar arası ilişkilerin belirlenmesi için Tukey(LSD) testinden yararlanılmıştır. Analizler sonucu ortaya çıkan bulgulara göre çalışma grubunun ortalamanın altında bir bağımlılık düzeyine ve sosyal kaygıya sahip olduğu görülmüştür. Dijital oyun bağımlılığı, sosyal kaygı ve öz yeterlik ile cinsiyet değişkeni arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Katılımcıların dijital oyun oynama süresi ve dijital oyun oynama durumları ile dijital oyun bağımlılıkları düzeyleri arasında istatistiksel anlamda anlamlı bir fark gözlenmiştir. Dijital oyun oynama süresi ve dijital oyun oynama durumları ile öz yeterlik düzeyi arasında da pozitif yönlü ilişki gözükse de akademik öz yeterlik alt boyutunda negatif yönlü, sosyal kaygı alt boyutları arasında ise pozitif bir ilişki bulunmaktadır. Ailelerin çocukların dijital oyun oynamalarını denetleme durumu ile dijital ürün kullanımı ve cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir.

Anahtar Kelimeler:

Review Of The Relationship Between High School Students' Digital Gaming Addiction, Social Anxiety and Self-sufficiency Levels
2023
Yazar:  
Özet:

The aim of this study is to study the levels of digital gaming addictions of high school students and the relationship between the perceptions of self-quality and the levels of social anxiety of these levels. Another objective is to study the relationship between a number of demographic variables related to the level of digital gaming addiction. The data group of the study was selected by an unselective sampling method from the general scan models. The study’s sample group 2022-2023 teaching year in the state school in the district of Batman or Sason 7. and 8. The classroom is composed of 56 girls and 44 boys, with a total of 100 students. The research data was obtained by the application of the "Digital Game Addiction Scale for Children" , "Social Worry Scale for Adults" and "Self-capacity Scale for Children" to students. Parametric tests were performed since the results of the analysis showed normal distribution of data. Imaging statistics, independent sampling T test, one-way variance analysis ANOVA, Tukey (LSD) test for determining intergroup relationships have been used. The results of the analysis showed that the working group had a level of addiction and social anxiety below the average. There was no statistically significant difference between digital gaming addiction, social anxiety and self-capacity and gender variation. A significant statistical difference has been observed between the participants’ digital gameplay time and the digital gameplay conditions and the levels of digital game dependency. The positive relationship between the digital gameplay time and the digital gameplay conditions and the level of self-capacity appears, but there is a positive relationship between the low-dimensions of academic self-capacity and the low-dimensions of social anxiety. There is no significant difference between the status of parents monitoring children’s digital gaming and the use of digital products and gender variation.

Anahtar Kelimeler:

0
2023
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 256
Atıf : 1.159
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini