Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 9
 İndirme 4
The Effect Of Secondary School Students' Digital Game Addictions On Self-efficacy Levels: A Structural Equation Model Study / Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılıklarının Öz-yeterlik Düzeylerine Etkisi: Yapısal Eşitlik Modeli Çalışması
2022
Dergi:  
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıklarının öz-yeterlik düzeylerine etkisini belirlemektir. Bir diğer amacı ise öğrencilerin dijital oyun bağımlılıkları ve öz-yeterliklerinin farklı demografik değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın verilerinin toplanmasında nicel araştırmalarda yaygın olarak kullanılan genel tarama modeli içinde bulunan olasılık temelli seçkisiz örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu 2021-2022 eğitim yılında Sivas ilinde altı farklı ortaokula devam eden 1015 (493 kız - 522 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” ile Türkçeye uyarlaması yapılmış olan “Çocuklar İçin Öz-yeterlik Ölçeği”nin ortaokul öğrencilerine uygulanmasıyla elde edilmiştir. Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği’nin Cronbach Alfa değeri ölçek geliştirme çalışmasında .78, bu araştırmada ise 0.75 olarak; Çocuklar İçin Öz-yeterlik Ölçeği’nin Cronbach Alfa değeri ölçek geliştirme çalışmasında .86 bu araştırmada ise 0.87 olarak belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler; Kolmogorov-Smirnov normallik testi, ilişkisiz gruplar t testi, ANOVA testi, Scheffe testi, YEM ve DFA analiz yöntemleri uygulanarak analiz edilmiştir. Uygulanan analizler sonucunda elde edilen bulgulara bakıldığında; öğrencilerin dijital oyun bağımlılıkları ve öz-yeterlik düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Uygulanan YEM analizi sonucunda ise öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarının öz-yeterlik algıları üzerinde anlamlı düzeyde etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Bu etkinin yönünün ise negatif olduğu tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

The Effect Of Secondary School Students' Digital Game Addictions On Self-efficacy Levels: A Structural Equation Model Study / The Effect Of Secondary School Students' Digital Game Addictions On Self-efficacy Levels: The Effect Of Secondary School Students' Digital Game Addictions On Self-efficacy Levels: The Effect Of Secondary School Students' Digital Game Addictions On Self-efficacy Levels: The Effect Of Secondary School Students' Digital Game Addictions On Self-efficacy Levels: The Effect Of Secondary School Students' Digital Game Addictions On Self-efficacy Levels: The Effect Of Secondary School Students' Digital Game Addictions On Self-efficacy Levels
2022
Yazar:  
Özet:

The aim of this research is to determine the impact of high school students' digital gaming addictions on their self-sufficiency levels. Another objective is to study students’ digital gaming addictions and self-capacity in terms of different demographic variables. In the collection of the data of the research, the general scan model that is widely used in quantitative research is preferred by the probability-based non-selective sampling method. The study’s sample group consists of 1015 (493 girls – 522 men) students who went to six different secondary schools in the province of Sivas in the 2021-2022 educational year. The research data was obtained by the application of the "Children's Self-Capacity Scale" to high school students, which was adapted to the "Children's Digital Game Addiction Scale". The Cronbach Alpha Value of the Digital Game Addiction Scale for Children is 0.75 in the Cronbach Alpha Scale Development Study, and the Cronbach Alpha Value for Children is 0.87 in the Cronbach Alpha Scale Development Study. The data obtained in the study; Kolmogorov-Smirnov normality test, unrelated groups t test, ANOVA test, Scheffe test, YEM and DFA analytics methods were analyzed. Based on the findings obtained from the applied analyses, it was determined that students' digital gaming addictions and self-sufficiency levels significantly vary according to the variables of gender, class level, mother and father's educational status. The application of the YEM analysis found that students’ digital gaming addictions have a significant impact on their self-sufficiency perceptions. This effect has been found to be negative.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Fen Bilimleri ve Matematik; Güzel Sanatlar; Sağlık Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 432
Atıf : 980
2023 Impact/Etki : 0.347
e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi