Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 19
 Görüntüleme 115
 İndirme 55
Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılığı ve Fiziksel Aktivite Düzeyleri Arasındaki İlşkinin İncelenmesi
2017
Dergi:  
Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
Yazar:  
Özet:

Giriş ve Amaç: İnsanlık tarihi kadar eski olan oyun, geçmişten günümüze birçok değişikliğe uğramıştır. Gelişen teknoloji ile birlikte oynanan oyunların şekli ve içeriği de değişime uğramıştır. Bunun en belirgin örneği ise özellikle 1980’lerin başından itibaren hayatımıza giren dijital oyunlardır. Birçok farklı bakış açısı ile değerlendirilen dijital oyunlara getirilen en temel eleştirilerin başında, bu oyunların yapısı gereği oynayan bireyleri hareketsiz ve pasif bir duruma getirmesidir. Bu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve fiziksel aktivite düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Yöntem: Nicel araştırma modeline göre tasarlanan araştırmada, ilişkisel tarama yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada 149 kadın, 181 erkek olmak üzere toplam 330 katılımcı yer almıştır. Katılımcılara “Çocuklar İçin Dijital Oyun Bağımlılığı Ölçeği” ile “Bilişsel Davranışçı Fiziksel Aktivite Ölçeği” uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 23. Paket program kullanılarak Tanımlayıcı istatistik, t-Testi, ANOVA ve Korelasyon analizleri yapılmıştır. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre; katılımcıların dijital oyun bağımlılığı düzeyleri “cinsiyet, yaş, düzenli olarak spor yapma, günlük ortalama dijital oyun oynama süresi” değişkenleri açısından anlamlı olarak farklılıklar göstermektedir. Katılımcıların fiziksel aktivite düzeyleri ise “günlük düzenli olarak spor yapma, baba eğitim düzeyi” değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Katılımcıların “dijital oyun bağımlılığı” ve “fiziksel aktivite düzeylerine” ilişkin toplam puanları arasında ise negatif yönde ve anlamlı düzeyde ilişki olduğu görülmüştür. Sonuç: Sonuç olarak; bireylerin sanal bir bağımlılık türü olan dijital oyun bağımlılığı sorununun çözümünde, fiziksel aktivitenin-sporun önemli bir araç olabileceği söylenebilir. Anahtar kelimeler: Oyun, dijital oyun, bağımlılık, fiziksel aktivite, spor.

Anahtar Kelimeler:

An Examination Of The Connection Between The Digital Gaming Of High School Students and Levels Of Physical Activity
2017
Yazar:  
Özet:

Introduction and Purpose: The game, which is as old as the history of mankind, has undergone many changes from the past to the present day. The form and content of the games that are played along with the advanced technology has also changed. The most obvious example of this is the digital games that have entered our lives since the early 1980s. The first of the most fundamental criticisms brought to digital games evaluated from many different perspectives is the fact that the individual who plays according to the structure of these games is brought into an unmoving and passive state. The purpose of this study is to study high school students' digital gaming addiction and physical activity levels in terms of various variables. Method: In research designed according to the Nicel research model, the relative scan method has been used. The study included a total of 330 participants, including 149 women and 181 men. The participants were applied "Digital Game Addiction Scale for Children" with "Cognitive Behavioral Physical Activity Scale" and obtained data SPSS 23. Identifying statistics, T-Test, ANOVA and Correlation Analysis are performed using the package program. Results: According to the research results; the levels of digital gaming addiction of participants show significant differences in terms of the variants "gender, age, regular sporting, daily average digital gaming time". The levels of physical activity of the participants show significant differences according to the variants of "doing sports regularly daily, father's level of education". The total score of participants on "digital game addiction" and "physical activity levels" has been found to have a negative and meaningful relationship. Result: As a result; in solving the issue of digital game addiction, which is a type of virtual addiction of individuals, it can be said that physical activity-sports can be an important tool. Keywords: game, digital game, addiction, physical activity, sports.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi

Alan :   Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 427
Atıf : 1.387
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini