Kur’ân-ı Kerîm, Allah Teâlânın son peygamber Hz. Muhammed (s.a.s.) aracılığıyla Arap toplumunun dili ve kültürel yaşantısı üzerinden insanlığa ulaştırdığı evrensel bir mesajdır. Kur’an’ın Arapların dili olan Arapça ile indirilmesi hakkında elbette vahye ilk muhatap olan toplumun Arap olmasını gerekçe göstermek mümkündür. Nitekim Kur’an’da bu duruma işaretle her topluma kendi dilini konuşan peygamberlerin gönderildiği bildirilmektedir. Öte yandan Kur’an’ın son ilâhî mesaj olması buna bağlı olarak da ihtiva ettiği öğretilerin evrensel nitelik taşıması, onu bütün muhataplara ulaştıran dilin ve toplumun birtakım hususiyetlere sahip olmasını gerekli kılmaktadır. Bu bağlamda İbn Âşûr, müteâl olan Allah’ın (c.c.) zaman ve mekânla sınırlandırılamayan muradını tam anlamıyla ihata ederek beşerin idrakine sunan Arap dilinin ve kelâm-ı ilâhîyi sonraki nesillere eksiksiz bir biçimde aktaran ilk muhatap toplumun sahip olduğu özelliklere dikkat çekmektedir. Bu makalede İbn Âşûr’un üzerinde durduğu bu hususiyetler ele alınıp incelenerek Kur’an mesajının gerek nazil olduğu dil gerekse ilk muhatap aldığı toplum vasatında da evrensel nitelikler taşıdığı ortaya konulmaya çalışılacaktır.
The Qur’an is the last Prophet of Allah. by Muhammad (s.a.s.) It is a universal message that the Arab society transmits to mankind through its language and cultural life. The Qur’an is the Arabic language and the Arabic is the Arabic language and the Arabic is the Arabic language. In the Qur’an, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was sent to the people who spoke their own tongue. On the other hand, the last divine message of the Qur’an is that the teachings it contains must be universal, and the language that communicates it to all interlocutors and the society must have a number of specificities. In this context, Ibn ‘Ashur, the Muthel of Allah (c.c. The first interlocutor of the Arabic language and the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor of the first interlocutor. In this article, it will be discussed and studied these specificities that Ibn A’shur stands on, and it will be attempted to reveal that the language that the Qur’an message is necessary to be revealed in the first interlocutor received in the community and that it will be able to reveal that it has universal qualities.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|