Bu makale kadim ilim geleneğimizin son temsilcisi, aynı zamanda bir müfessir olan Fadl Hasen Abbâs’ın (1932-2011) edebî i‘câza dair görüşlerini ele alıp incelemektedir. Bu çerçevede nazım anlayışına, kelime, cümle, pasaj ve sûre düzeyinde olmak üzere Kur’an metninin tabiatına ilişkin tespitlerine yer verilmiştir. Ona göre Kur’an ideal bir metin yapısı arz etmektedir: Kur’an’da her kelime ve cümle, ikinci bir alternatifi düşünülemeyecek şekilde, olması gereken en uygun yere konulmuştur. Haddizatında Kur’an’ın i‘câzı da bu hususiyetinden kaynaklanır. Kur’an’da tekrar olmadığı gibi zâid bir harf de yoktur. Abbâs’ın edebî i‘câza dair görüşlerinin referans çerçevesinin Hattâbî, Bâkıllânî ve Cürcânî gibi i‘câz konusunda büyük eserler vermiş âlimler olduğu görülmektedir.
This article is the last representative of our ancient science tradition, and also examines the opinions of Fadl Hasen Abbâs (1932-2011) as an inspector on the literary I'câza. In this framework, the understanding of the Nazim has been included in the discernment of the nature of the Qur’an text, including the word, phrase, passage and surre level. According to him, the Qur’an provides an ideal text structure: in the Qur’an, every word and phrase is placed in the most appropriate place to be, in a way that a second alternative is unthinkable. The Qur’an is the Qur’an, and the Qur’an is the Qur’an. There is no such thing as the Qur’an, not the Qur’an. The words of Abbâs on the literary I’câza are referred to in the framework of the Hattâbî, Bâklânî and Cürcânî as great works on the I’câza.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|