Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 4
 Görüntüleme 223
 İndirme 38
Sinema – Gerçeklik İlişkisini Tarihi Filmler Ekseninde Tartışmak
2018
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

Seyircinin zihninde gerçeklik algısını en etkili şekilde sinema filmleri yaratabilmektedir. Bu nedenle beyazperdeden yansıyan görüntüler ne kadar gerçekdışı olursa olsun, seyirci o görüntüleri gerçekmiş gibi değerlendirmektedir. Bu noktada gerçek ile kurgunun birbirine karışması nedeniyle, sinemanın gerçeklikle kurduğu ilişki sıklıkla tartışılmıştır. Bu tartışmalar iki ana eksende yürütülmüştür: Bazıları sinemanın kamera vasıtasıyla kaydettiklerinin ve gösterdiklerinin gerçek olduğunu savunmuş, bazıları da kameranın gerçekliği yansıtamayacağını iddia etmiştir. Bu tartışmalar ekseninde sinemanın tarihle ilişkisi en çok gündeme getirilen konuların başında gelmektedir. Sinema filmleri aracılığıyla yansıtılan tarihin ne kadar gerçekliğe yaklaşabileceği tartışma konularından sadece birisidir. Zira perdeden yansıtılan görüntülerin gerçeklik algısı yaratmadaki etkisi, seyircilerin özellikle tarihi filmleri değerlendirirken filmlerin kurgusallığını geri plana atmalarına neden olmaktadır. Buradan hareketle çalışma, sinema-gerçeklik ilişkisi çerçevesinde, tarihi filmler ile gerçeklik üzerine yürütülen tartışmaların temel noktalarını ortaya koyabilmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında başlangıcından bu yana sinemanın gerçeklikle kurduğu bağ, sinema filmlerinin kurgusal özelliğinin geri plana atılmasının nedenleri ve bu bağlamda tarihi filmler üzerine yürütülen tartışmalar ele alınmıştır. Bu tartışmaların temel başlıklarını oluşturabilmek amacıyla, literatürün yanı sıra konuyla ilgili haberlerden yararlanılmıştır. Araştırmada, söz konusu tartışmalarda çoğu zaman sinemanın dramatik/kurgusal yapısının gözden kaçırıldığı, gerçeklikle kurduğu bağın yanlış değerlendirildiği ve sinemaya tarih öğreticiliği misyonunun yüklenildiği sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Film - Discussing The Relationship Of Reality In The History Film Axis
2018
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

In the mind of the audience, the perception of reality can be created in the most effective way by the cinema films. Therefore, no matter how unrealistic the images reflected from the white screen are, the audience considers those images as real. At this point, due to the confusion of reality and fiction, the relationship that the cinema establishes with reality is often discussed. These discussions were conducted in two main axes: some claimed that what the cinema recorded and showed through the camera was true, and some claimed that the camera could not reflect the reality. In these discussions, the relationship with the history of the film comes to the top of the topics that are most discussed. It is just one of the discussion topics how close the history reflected through films can come to reality. The effect of the images reflected from the roof on creating reality perception causes the audience to put the fictionality of the films back on the plan, especially when evaluating historical films. From here, the work with motion aims to be able to reveal the core points of the discussions on historical films and reality in the framework of the film-reality relationship. In the framework of the study, the connection that the cinema has established with reality since its beginning, the reasons for the re-planning of the fictional characteristics of the cinema films and the discussions on historical films in this context have been discussed. In order to create the main headlines of these discussions, literature as well as news related to the subject were used. The study found that the dramatic/phantastic structure of the cinema was often overlooked in the discussions, the connection it established with reality was misvalued and the mission of history teaching was charged with the cinema.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Turkish Studies

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 11.916
Atıf : 45.105
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini