Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 14
 Görüntüleme 233
 İndirme 29
Sanal Gerçeklik, Hakikat Kavramının Dönüşümü ve Popüler Kültürdeki Yansımaları
2019
Dergi:  
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

 İnsanoğlu evreni anlamaya, görünen dünyanın gerisinde ne olduğunu çözmeye çalışmıştır. İnsan, evrenin temelinin maddi mi, yoksa “maddi olmayan” mı olduğu üzerine fikir ayrılıklarına düşmüştür. Bütün düşünce tarihi, bu temel çerçevesindeki yaklaşımlar üzerine kuruludur. Teknoloji devrimi, ekonomik, kültürel ve sosyal uygulamalara hükmederek, yaşamın tüm alanlarında alışkanlıkları değiştirmiştir. Teknoloji insanların hayatını sanal ortamlara taşımaktadır. Sanal gerçeklik teknolojisi (VR), duyu organlarını aldatarak kullanıcıyı sayısal bir dünyanın içine daldırabilmektedir. Böyle bir ortamda “gerçeklik” ve “sanal” kavramları dönüşüme uğramaktadır. İnsanlığın hakikat arayışı sanal gerçeklik teknolojileriyle yeni bir döneme girmiştir. İnsanın gerçeklikle kurduğu ilişki, popüler sinema filmlerinin konusu olmuştur. Sanal gerçeklik evreninde hakikat arayışının toplumsal iz düşümlerini ele almak için, 90’lardan bu yana, filmlerin sanal gerçeklik teknolojisine yaklaşımlarını incelemek önemlidir. Artık gerçeğin ne kadar gerçek olduğunu sorgulama noktasına gelinmiştir. Bu çalışma, popüler sinema ürünleri üzerinden insanoğlunun ve toplumun, sanal evrene göçünü incelemeyi amaçlamaktadır. Makale, popüler sinema ürünlerinde hakikatin peşinde koşma refleksinin, giderek hakikatten kaçma eğilimine dönüştüğünü göstermeyi hedeflemiştir. Sanal gerçeklik evreninde hakikat arayışının toplumsal iz düşümlerini ele almak için, örneklem olarak Matrix ve Başlat filmleri seçilmiştir. Bu örneklemin, evrenin tözü ile ilgili iki bin yıllık tartışmanın vardığı noktayı gözlemlemeyi sağlaması amaçlanmaktadır. 90’ların fiziki gerçekliğin savunucusu filmler dizisine örnek olarak kült film Matrix, son dönemi temsilen de Başlat filmi incelenmiştir. 

Anahtar Kelimeler:

Virtual Reality, Conversion Of The Concept Of Truth and Reflections In Popular Culture
2019
Yazar:  
Özet:

The human son has tried to understand the universe, to solve what is behind the visible world. Man has fallen into differences on whether the basis of the universe is material or "not material". The entire history of thought is based on the approaches in this basic framework. The technological revolution, dominating economic, cultural and social practices, has changed habits in all areas of life. Technology is bringing people’s lives into virtual environments. Virtual reality technology (VR) is capable of deceiving the sensory organs and immersing the user into a numerical world. In such a environment, the concepts of “reality” and “reality” are transformed. Humanity’s search for truth has entered a new era with virtual reality technologies. The human relationship with reality has become the subject of popular cinema films. In order to deal with the social traces of the search for truth in the virtual reality universe, it is important to study the approaches of films to virtual reality technology since the 90s. It is now questioning how true the truth is. This study aims to explore the immigration of humanity and society into the virtual universe through popular film products. The article aims to show that the reflection of the pursuit of truth in popular film products is increasingly turning into a tendency to escape from truth. To deal with the social traces of the search for truth in the universe of virtual reality, the Matrix and Start films have been selected as examples. This example is intended to make it possible to observe the point where the two thousand-year discussion of the universe’s discourse has reached. The defendant of the physical reality of the 90s film series is an example of the cult film Matrix, which represents the last period, and the Beginning film is also studied.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 342
Atıf : 975
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini