Bu araştırma çalışmasında oyunlaştırma yönteminin öğrenme sürecinde öğrencilerin motivasyonları üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yayınlanan makalelerin analiz ve değerlendirilmesinin yapıldığı bir içerik analizi yapılmıştır. Araştırma kapsamında incelenen çalışmalar ışığında önerilerde bulunulmuştur. Çalışma kapsamında arama motorunda “gamification”, “motivation” ve “experimental” anahtar kelimeleri kullanılarak 9 tane makaleye ulaşılmış ve mevcut durum açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamında oyunlaştırma yönteminin motivasyon üzerindeki etkisine yönelik anlamlı fark 7 çalışmada elde edilirken 2 çalışmada anlamlı farklılık bulunmamıştır. İncelenen çalışmalardaçok kullanılan oyun elementlerini puan, seviye (level), ödül ve rozet olarak belirlenmiştir. İncelenen çalışmalar ve literatür doğrultusunda oyunlaştırma ile sürecin sonunda öğrencilerin öğrenmeleri ve motivasyonları üzerinde olumlu sonuçlar elde edebilmek için öncelikle iyi planlanmış bir öğretim tasarımına ihtiyaç vardır. Etkili öğretim tasarımları yapılmadığında hiçbir oyun elementi bu eksikliği gideremeyeceği gibi süreçte istenilen hedeflerin de gerçekleşememesine sebep olabilmektedir. Bireylerin kendi gelişimlerini izleyebilecekleri ve bu gelişimlerini devam ettirebilecekleri süreçler özerklik, yetkinlik ve bağlılık duygularını destekleyecek şekilde planlamalar yapılması öğrencilerin hem öğrenmeleri hem de motivasyonları üzerinde olumlu sonuçlar alınmasında daha faydalı olacaktır.
Alan : Fen Bilimleri ve Matematik
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|