Bediüzzaman Said Nursî’nin telif ettiği “Mektubat” adlı eserinin Hz. Peygamber’in mucizelerinden bahseden On Dokuzuncu Mektub’un (On Dokuzuncu Bölüm) diğer adı “Muʻcizât-ı Ahmediye (s) Risalesi”dir. Bu risalenin Sekizinci İşaret’inde (8. Alt Bölüm) Hz. Peygamber’in su unsurunda tezahür eden mucize rivayetlerine yer verilir. Bu alt bölümde dokuz farklı rivayete yer verilmiştir. Bu rivayetleri bazen bir ya da birkaç kaynak zikrederek nakleden Bediüzzaman, bazı rivayetlerde ise kaynak belirtmez; bunların sahih bir nakille geldiğini söyler ve sadece hadisin ilk ravisini zikreder. Klasik yazım tekniğine göre müellifler genellikle rivayetin sahibini veya kitabın ismini kaynak olarak belirtmekle yetinirler, günümüzde olduğu gibi ayrıntılı kaynak bilgisine yer vermezlerdi. Bediüzzaman Said Nursi de kitaplarını klasik usûle göre telif ettiğinden genellikle rivayetlerin bap isimlerine, eserin sayfa ve hadisin sıra numarasına yer vermemiştir. Ancak bu husus günümüzde önem kazanmış, ilmî eserlerde nasslara dayanan görüşlerin kaynaklarının verilmesi ilmî gelenek haline gelmiştir. Bu sebeple çağımızda oldukça etkili bir bilim insanı olan Bediüzzaman Said Nursi’nin eserlerindeki bu eksikliğin giderilmesi önem kazanmıştır. Bu makalede ise Hz. Peygamber’in (s) su unsurunda tezahür eden mucizelerinin anlatıldığı rivayetlerin kaynakları tespit edilmiş, ayrıca metinler arasında mukayese yapılmıştır. Başka bir deyişle Bediüzzaman’ın naklettiği rivayetlerin sahih Hadis ve Siyer kaynaklarında yer alan rivayetlerle örtüşüp örtüşmediği ya da ne kadar örtüştüğü ortaya konulmuştur.
The name of the book, which was written by Saïd Nursî, is the name of Hz. The other name of the ninth letter (the ninth part) which talks about the miracles of the Prophet is "Mu'cizât-i Ahmediye (s) Risalesi". This is the eighth sign of this prophecy. The second part is Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) is the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). In this section there are nine different rivers. These rivies are sometimes transmitted by mentioning one or several sources, and in some rivies they do not indicate the source; they say they come to a real transfer and only mention the first healing of the hadith. According to the classical writing technique, the authors are often sufficient to indicate the owner of the book or the name of the book as a source, they would not include the detailed source information as it is today. Bediüzzaman Said Nursi also writes his books according to the classical procedure and often does not place the names of the rivates, the page of the work and the order number of the story. Nowadays, it is a great opportunity for people to find out what is going on, and what is going on, and what is going on, and what is going on, and what is going on. This is why it has become important to remove this lack in the works of Bediüzzaman Said Nursi, a very effective scientist in our time. In this article, Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said that the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders of the wonders. In other words, it is revealed that the rivets transmitted by Bediüzzaman are not covered with the rivets found in the true Hadis and the Syer sources or how covered they are.
Alan : Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|