Hint alt kıtasında Müslümanlara ait dinî-ilmî eser geleneği, milâdî XII. yüzyıldan itibaren başlamış ve günümüze kadar gelmiştir. Özellikle Şeyh Ahmed Sirhindî, Şeyh Abdülhak Muhaddis Dihlevî, Şeyh Abdürrahim ve Şah Veliyyullah 18. yüzyıl ve sonrasına kaynaklık teşkil eden önemli şahsiyetlerdir. Sünnî geleneğe mensup İslâm düşünürlerinin kaleme aldığı Akâidve Kelam’a dair eserlerde benimsedikleri yöntem incelendiğinde, gelenekçiler, modernistler ve rasyonalistler olarak üç gruba ayrıldıkları görülmektedir. Şîa da Safevî Hânedanlığının yükselişinin ardından bölgedekendisini göstermeye başlamış, İsnâ Aşeriyye’ye ve İsmailî âlimler düşünce ve eserleriyle bölgede etkili olmuşlardır. Şiî âlimlerin bazısının gelenekçi bazısının da modernist olduğunu söyleyebiliriz. Kādiyânilik de Lahor kolu hariç, İslâmî gelenek içerisindeki heretik bir yapı olarak alt kıtanındüşünce tarihindeki yerini almıştır. Erciyes Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından 8217 nolu proje kapsamında elde edilen veriler ışığında hazırlanan bu çalışmanın amacı, İslâm düşüncesinin Hint alt kıtasındaki gelişimi bağlamında özellikle Şah Veliyullah sonrasına ait Akâid ve Kelam ilmi alanındaki çalışmaların bibliyografik açıdan tespit edilmesidir.
The religious-scientific tradition of Muslims in the subcontinent of India, miladi XII. It began in the century and has come to the present day. Specifically Sheikh Ahmed Sirhindî, Sheikh Abdülhak Muhaddis Dihlevî, Sheikh Abdürrahim and Shah Veliyyullah are important figures that form the source of the 18th century and afterwards. When the method they adopted in the works of the Islamic thinkers belonging to the Sunnite tradition, they are divided into three groups as traders, modernists and rationalists. They had brought the knowledge of theliving God who ruleth all things.” {E. G. White, Review and Herald, May 3, 1892 par. We can say that some of the Shiite allies are traditional and some are modernist. As a result of this, it is not unlikely that the Islamic religion, except for the Islamic religion, will be a part of the Islamic religion, which is a part of the Islamic religion. The aim of this study, prepared in light of the data obtained under the project number 8217 by the University of Erciyes's Scientific Research Projects Coordination Unit, is to identify from a bibliographic point of view the studies in the field of science of the Islamic Thought in the context of the development of the subcontinent of India, especially after the Shah Veliullah.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|