Araştırmanın amacı laboratuvar uygulama dersinde di-jital hikâye geliştirme ortamını kullanan biyoloji öğretmeni adaylarının akademik başarıları, sayısal yetkinlik durumları ve sorgulayıcı öğrenme durumlarındaki değişimi ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eği-tim-öğretim yılında, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalında öğreni-mine devam eden 2.sınıf öğretmen adayları oluşturmakta-dır. Araştırma modeli olarak karma yöntem benimsenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından gelişti-rilen “Kişisel Bilgi Formu”, “Başarı Testi”, “Dijital Hikâye Geliştirme Ortamının Kullanımına Yönelik Yapılandırılmış Form” ile Aldan-Karademir ve Saraçoğlu (2013) tarafından geliştirilen “Sorgulama Becerileri Ölçeği” ve Akkoyunlu, Yılmaz Soylu ve Çağlar (2010) tarafından geliştirilen “Sayı-sal Yetkinlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen nicel veriler bilgisayarlı istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın nitel verilerinin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştır-ma sonucunda, Web 2.0 teknolojileri ile desteklenmiş dijital hikâye geliştirme ortamını “Laboratuvar Uygulamaları” dersinde kullanan biyoloji öğretmeni adaylarının; dijital hikayeler sayesinde hem akademik başarılarının hem sayı-sal yetkinliklerinin hem de sorgulama becerilerinin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Buna ek olarak yapılan görüşmeler-de dijital hikâyelerin öğrencilerin öğrenme sürecinde ve teknoloji kullanımı boyutlarında çok fazla olumlu etkisinin olduğunu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of the research is to reveal the academic achievements of the candidates for biology teachers who use the di-jital story development environment in the laboratory application course, the numerical qualification status and the change in questioning learning status. The research work group in the 2015-2016 edition-time educational year, Necmettin Erbakan University, Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education, Mathematics and Science Education Department, Biology Education and Anabolic Department is forming 2nd-class teachers candidates that continue to learn. The research model is the karma method. As a data collection tool developed by researchers-rilened "Personal Information Form", "Success Test", "Digital Story Development Environment's Use-oriented Form" and developed by Aldan-Karademir and Saraçoğlu (2013) with the "Survey Skills Scale" and developed by Akkoyunlu, Yılmaz Noble and Epochs (2010) used the "Number Skills Scale". Quantitative data obtained within the framework of the research was analyzed using a computer statistical package program. In the analysis of the quality data of the research, the content analysis method was used. According to the research, Web 2. Candidates for biology teachers who use the digital story development environment supported by 0 technologies in the "Laboratory Applications" course; thanks to digital stories, the conclusion has been that both their academic achievements have increased both their numerical skills and their query skills. In addition, the discussions conducted have concluded that digital stories have a very much positive impact on students’ learning process and the size of technology use.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|