Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 112
 İndirme 56
Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde Oyunla Öğretim Uygulamalrı (deneysel Bir Çalışma)
2019
Dergi:  
Route Education and Social Science Journal
Yazar:  
Özet:

Bu araştırmada ortaokul 5. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi ‘’Kültür ve Miras’’ adlı ünitenin ilgili kazanımlarının oyunla öğretim yöntemi ile işlenmesinin, öğrenci başarısı ve kalıcılığına etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018- 2019 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili, Gömeç ilçesinde bulunan Şehit Mustafa Güvenç Aldemir Ortaokulu’nda öğrenim gören 5. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada 5/A ve 5/B sınıfı deney grubu, 5/C ve 5/D sınıfı kontrol grubu, olarak kura ile belirlenmiştir. Çalışmada oyunla öğretim yönteminin öğrenme ve kalıcılık üzerindeki etkiyi ölçmek amacıyla deneysel yöntem kullanılmıştır Araştırmanın öğretim sürecinde deney gruplarına konular MEB tarafından hazırlanan öğretim programındaki etkinlikler ve araştırmacının konulara uyarladığı eğitsel oyunlarla işlenmiştir. Kontrol grubuna ise konular anlatım yöntemi ve müfredattaki öğretim yöntemlerine göre işlenmiştir. Araştırmada deneysel model olarak ‘’Ön Test Son Test Kontrol Gruplu Model’’ kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin akademik bilgilerini ölçmek için, araştırmacı tarafından başarı testi hazırlanmıştır. Araştırmaya katılan gruplara ön test- son test, uygulamanın bitiminden 30 gün sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak bağımlı ve bağımsız gruplar ise t testi ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, deney ve kontrol gruplarının kalıcılık testi puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür. Bu araştırma sonucuna göre, Sosyal Bilgilerde özellikle tarih konuları gibi soyut konuların öğretiminde oyunla öğretim yönteminin, öğrenci başarısı üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin ders sonu görüşleri, derse eğlenerek katıldıklarını, derse ilgilerinin arttığını ve her dersi bu şekilde işlemek istedikleri belirlenmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Social Information Teaching In The History Of The Subjects Of The Teaching With The Application Of The Teaching With The Game (an Examination Process)
2019
Yazar:  
Özet:

In this study, the 5. Class Social Information course "Culture and Heritage" aims to reveal the impact of the relevant achievements of the unit with the method of teaching, the student's success and durability. The research work group 2018-2019 educational year in Fishesir ili, in Gömeç district of Şehit Mustafa Güvenç Aldemir High School. The class forms students. The study identified the 5/A and 5/B class experimental groups, 5/C and 5/D class control groups, by curry. The study used experimental methods to measure the impact of the teaching method on learning and durability in the study's teaching process the subjects to the experimental groups were processed with the activities in the teaching program prepared by MEB and the educational games adapted by the researcher to the subjects. The control group is processed according to the method of narration and the teaching methods in the curriculum. The study used the “Pre-Test Last Test Control Group Model” as a experimental model. The success test is prepared by the researcher to measure the academic knowledge of students as a data collection tool. The group involved in the study was submitted a preliminary test-final test, a durability test 30 days after the application was completed. The data obtained using the SPSS program and independent groups were analyzed by the t test. According to the results obtained from the study, there was a significant difference between the durability test scores of the experimental and control groups in favor of the experimental group. According to this study, in Social Information, the method of teaching with the game in the teaching of abstract subjects such as historical subjects has been observed to have a positive impact on student success. It is also determined that students’ opinions at the end of the course, that they participate in the lesson by having fun, that their interest in the lesson increased, and that they want to process each lesson in this way.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Route Education and Social Science Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 2.706
Atıf : 1.291
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini