User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 27
 Downloands 1
Üçüncü Alan- Metissage Sinemasında Göçmen; “kısa ve Acısız” ile “satıcı” Film Örnekleri
2020
Journal:  
Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences
Author:  
Abstract:

Özet Türk dış göçü uyum, kimlik, aidiyet gibi etkilerini günümüze kadar sürdüren bir sosyoekonomik ve kültürel süreci ifade etmektedir. 2000’li yılların başında, üçüncü kuşak göçmen Türk yönetmenler çektikleri filmlerle gündeme gelmişlerdir. Metissage, Üçüncü Alan ya da Türk-Alman Sineması olarak adlandırılan sinema anlayışı içinde konumlandırılan üçüncü kuşak göçmen Türk yönetmenlerin filmlerinde, 1990’lardan itibaren yaşanan süreçlerin izleri görülmektedir. Özellikle geleneksel kültür anlayışı içerisinde milliyetçi muhafazakâr kimlikleri ile kendisini gösteren birinci kuşak göçmen Türk babaların aile içindeki iktidarının sonu, erkek egemen feodal anlayışın gücünü kaybetmesiyle Türk göçmen kızların özgürleşme çabaları, yaşanan ekonomik krizlerin etkisiyle sokaklara ve suç dünyasına taşınan hayatlar, uyuşturucu, işsizlik, Türkçeyi doğru dürüst konuşamayan ve dinsel inançlarını sembolik düzeye indirgeyen gençler, bu süreçlerin ürettiği olgular olarak filmlerde karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada Metissage sineması örnekleri olarak Fatih Akın’ın 1998 yılı yapımı Kısa ve Acısız filmi ile Thomas Arslan’ın 1999 yılı yapımı Satıcı adlı filmi incelenecektir.

Keywords:

Third Area – Migrants In The Cinematography; Examples Of “selling” Films With “kisa and Acisis”
2020
Author:  
Abstract:

Turkish foreign migration represents a socio-economic and cultural process that continues its effects such as harmony, identity, affiliation to the present day. In the early 2000s, the third generation of immigrant Turkish directors came to the agenda with the films they filmed. In the films of the third-generation immigrant Turkish directors located in the concept of the film called Metissage, Third Area or Turkish-German Cinema, traces of the processes that have been experienced since the 1990s are seen. The end of the power in the family of the first-generation immigrant Turkish fathers showing themselves with nationalist conservative identities in the traditional culture, the efforts of Turkish immigrant girls to liberate with the loss of the power of the male dominant feudal understanding, the lives that are moved to the streets and the world of crime by the impact of economic crises, drugs, unemployment, young people who cannot speak Turkey honestly and lower their religious beliefs to a symbolic level, come to us in the films as the facts that these processes produce. In this study, as examples of the Metissage cinema, we will study Fatih Akın's 1998 short and painless film and Thomas Arslan's 1999 film Seller.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles






Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences

Field :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 1.031
Cite : 339
© 2015-2024 Sobiad Citation Index