Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 48
 İndirme 12
Klasik Dönem Hanefî Usûlünde Ehl-i Sünnetleşmenin Bir Örneği Olarak Hüsün-Kubuh Meselesi
2019
Dergi:  
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Hüsün-kubuh konusu, temelde bu sıfatların fiillerde zâtî olarak mı şeriatın bildirmesi ile mi bulunduğu Mutezile ile Ehl-i sünnetin Eş’arî ve Mâturîdî ekolleri arasında tartışılmıştır. Mutezile dinin temellendirilmesi için adâlet, doğru, zulüm, yalan gibi fiillerin zâtî olarak iyi veya kötü olması gerektiğini, dolayısıyla bu değerlerin aklen bilindiğini söylemiştir. Eş’arî ekolü ise fiillerin bu değerleri şeriatın emir ve nehyiyle kazandığını bu sebeple aklî olmadığını söylemiştir. Mâturidî ekolü ise fiillerin bu sıfatları taşıdığı, aklın da bunları bilebileceği görüşleriyle Mutezile’ye, hüküm verenin Allah olduğu görüşleri ile de Eş’arîler’e yakın beyanda bulunmuşlardır. Hanefî fıkıh usûlünün klasik döneminin bu konudaki tavrı ise farklılık göstermiştir. Irak ekolüne mensup fakihler Mutezilî görüşü benimserken, Mâverâünnehir ekolü ise Debûsî ile birlikte Mutezilî düşünceden ayrılıp, Ehl-i sünnetleşmeye başlamıştır. Bu çalışmada Debûsî’nin bu konudaki tavrının ne olduğu ve Hanefî fukahasının söz konusu yol ayrımında Mâturîdî kimliği kazanmasının esas olarak Serahsî ve Pezdevî ile olduğu gösterilecektir. Ayrıca Serahsî ve Pezdevî’nin, Debûsî’nin konu anlatma sisteminden nasıl etkilendikleri ele alınacaktır.

Anahtar Kelimeler:

In the classical period of Hanefî, as an example of the synthesis of the Ehl-i
2019
Yazar:  
Özet:

In the words of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him), the Qur’an was revealed in the words of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) in the words of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) in the words of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). He said that the truth, the truth, the wrongdoing, the fault, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, the truth, and the truth. He said that he did not know that he did not know that he did not know that he did not know that he did not know that he did not know. They are the people of the world, and they are the people of the world, and they are the people of the world, and they are the people of the world, and they are the people of the world, and they are the people of the world, and they are the people of the world. The classical attitude of the Hanefî fıkıh process on this subject has shown a difference. The people of Iraq who belonged to the Ecole adopted the Mutezilist view, while the Mâverâünnehir Ecole with Debüî departed from the Mutezilist thought and began to synthesize the Ehl-i. In this study, it will be shown what the attitude of Debussy on this matter is and what the Hanefî fukahah in the subject of the distinction of the Maturîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîdîd It will also be discussed how the Serahsî and Pezdevî will be influenced by the Debüssî’s subject system.

Anahtar Kelimeler:

The Issue ‘husn-qubh’ As An Example Of Sunnification In The Classical Period Of Hanafi Jurisprudance
2019
Yazar:  
Özet:

The issue ‘husn-qubh’ was discussed by Mu‘tazili, Ashari and Maturidi schools of ahl al-Sunnah in the context of determining, whether values existed in actions on their own or via revelation. Mu‘tazili said that actions such as justice, truth, oppression and lie must be regarded as good or bad on their own to found the religion, inasmuchas values are known by the human mind. Ashari school said that these values made sense with order and prohobition of the shari’a and for this reason, these values couldn’t be known by the human  mind. As for Maturidi school, it bears a strong resemblance in some respects which Mu‘tazili and Ashari schools put forward since it forwards its opinion which values existed in actions on their own, can be known by the human mind and God is the only adjudicator. The classical period of Hanafi jurisprudance has come up with a different approach about this issue. Whereas the Iraqi school of Hanafism was adopting Mu‘tazili thought, The Transoxanian School of Hanafism with Dabusi were standing on the same line with ahl al-sunnah. This study will show what Dabusi thought about the issue and the main reason Hanafi scholars of Islamic law developed a Maturidi identity had been because of  Sarakhsi and Pazdawi. It will also be handled how the method of Dabusi had an impact on Sarakhsi and Pazdawi.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 646
Atıf : 6.554
2023 Impact/Etki : 0.127
Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi