Covid-19 salgını, din felsefesinin önemli problemlerinden birisi olan kö-tülük problemini ve çeşitlerini tekrar gündeme getirmiştir. Kötülük problemi, tarihi kökeni çok eskilere dayanmakla birlikte, tartışma platformlarında gün-celliğini korumaya devam eden bir sorun olarak varlığını sürdürmektedir. Ateistlerin, Teistleri en çok eleştirdiği konuların başında kötülük problemi gelmekle birlikte, onların da bu konuda tatmin edici bir cevapları bulunma-maktadır. Filozofların farklı olmakla birlikte bu probleme dair mutlaka bir görüşü vardır. Kimine göre iyiliğin bilinmesi için gerekli, kimine göre de belli oranda var olması bu alemin estetiği için zorunludur. Kimine göre de cevabı bulunması gereken temel bir problemdir. İşte bu sorular bağlamında Covid-19 ve kötülük probleminin çeşitlerini tekrar irdeliyeceğiz. Cevaplar ne olursa olsun, bir kitle tarafından bunun cevabı aranmaya devam edilecektir. Kötülük problemini canlı tutan bir diğer temel argüman ‘Tanrı sorunu’ dur. Bu argüman bağlamında Tanrı’nın olmadığını veya Tanrı’nın anlamsızlığını ifade eden eleştirilerin bulunduğunu ifade edebiliriz. Bu açıdan dinleri eleştirenler olduğu gibi dinin anlamlı olduğunu da savunanlar az değildir. Covid-19 tartışmaları ekseninde Tanrı ve Dinler tekrar eleştiri konusu yapılmaktadır. Kötülük problemi felsefeciler tarafından üç çeşit olarak sınıflandırılmakla birlikte, başka tasnifler de vardır. Bunlar: Doğal, Ahlaki ve Metafizik kötülüklerdir. Başka bir sınıflandırmaya göre ise Varoluşsal, Mantıksal ve Delilci kötülük şeklinde adlandırılmıştır.
The Covid-19 epidemic has re-established the problem and varieties of cortex, which is one of the major problems of the religious philosophy. The problem of evil, although its historical origin is based on a very ancient, remains a problem that continues to preserve its accuracy on the platforms of discussion. While the problem of evil comes at the topics the atheists are most criticized, they also have a satisfactory answer to this. Although the philosophers are different, there is definitely a view on this issue. For some, it is necessary to know the goodness, and for some, it is necessary to exist in a certain degree for this esthetic. For some, it is a problem that needs to be answered. In the context of these questions, we will re-examine the varieties of the Covid-19 and the problem of evil. Whatever the answers are, a crowd will continue to seek the answer. Another fundamental argument that keeps the problem of evil alive is ‘God’s problem. In the context of this argument, we can express that there is no God or there are criticisms that express the meaninglessness of God. There is no minority of those who believe that the religion is the same as those who criticize religion. In the Covid-19 discussions, the subject of God and Religions is repeatedly criticized. While the problem of evil is classified as three types by philosophers, there are other distinctions. These are natural, moral and metaphysical evils. According to another classification, it is called Existential, Logical and Proofing Evil.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|