Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 59
 İndirme 18
Cemal Süreya’nın Düzyazılarında Eleştirmen Duruşu
2020
Dergi:  
Türkoloji Dergisi
Yazar:  
Özet:

Cemal Süreya (1931-1990) Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı’nda Muzaffer İlhan Erdost’un taktığı adla “İkinci Yeni” akımının en güçlü şairlerindendir. Şiirlerinin yanı sıra makaleleri, eleştirileri ve röportajları (daha sonra bu yazılar kitaplaştırılmıştır) da bulunmaktadır. Bu yazılardan yola çıkarak Cemal Süreya’nın poetikası hakkında bazı sınıflandırmalar yapmak mümkündür. Bu çalışmada oluşturulan başlıklar, şairin şiirle ilgili yazılarında üzerinde durduğu konulardan derlenmiştir. Şiirin ne olduğu, nasıl olduğu ve olması gerektiği, Cemal Süreya’nın kaleminden aktarılmıştır. Şair kimliği ile akla gelen Cemal Süreya’nın Türk ve Dünya Edebiyatı, edebiyatçıları hakkında, farklı sanat dallarıyla ilgili düz yazıları, akla onun eleştirmen olup olmadığı sorusunu getirmektedir. “Eleştiri nedir, Cemal Süreya’nın düzyazılarında eleştiri özellikleri var mıdır?” gibi soruların yanıtı aranacaktır. Şair olarak başarısı tartışma götürmeyen Süreya’nın eleştirmen kimliği bu çalışmanın esas konusudur. Bunun yanı sıra Cemal Süreya’nın şiir ölçütleri, yorumları ve beklentileri ana hatlarıyla toplanmaya çalışılacaktır.

Anahtar Kelimeler:

Criticism Of Cemal Sureya
2020
Yazar:  
Özet:

Cemal Süreya (1931-1990) is one of the most powerful poets of the "Second New" stream with the name of Muzaffer Ilhan Erdost in Turkish Literature. In addition to his poems, he also has articles, criticisms and interviews (these articles are later booked). From these articles it is possible to make some classifications about the poetry of Cemal Süreya. The titles created in this work are compiled from the subjects that the poet stands on in his poems related to poetry. What the poet is, what it is, and what it should be, is transmitted from the pen of Cemal Süreya. Cemal Süreya's Turkish and World Literature, which comes to mind with the identity of the poet, brings the question about his literaries, his straight writings about the different branches of art, whether he is a critic. "What is the criticism, is there any criticism characteristics in the rectangles of Jamal Sureya?" You will find the answers to the questions. As a poet, the success of Sureya’s critic’s identity is the main subject of this work. In addition, the poem standards, comments and expectations of Cemal Süreya will be attempted to gather with their main lines.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Türkoloji Dergisi

Alan :   Filoloji

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 219
Atıf : 520
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini