Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 5
 Görüntüleme 163
 İndirme 54
Kırgızistan’daki Din Görevlilerinin Mesleki Yeterlikleri ve Sorunları
2019
Dergi:  
MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

Kırgızistan yaklaşık 70 yıl Sovyet yönetimi altında kaldıktan sonra, 1991 yılında bağımsızlığını ilan etmiştir. Bağımsızlığını kazanmasıyla birlikte, diğer alanlarda olduğu gibi din ve devlet ilişkilerinde de yeni bir dönem başlamıştır. Ülkedeki yaygın din eğitimi konusunda da en önemli gelişmelerden birisi hiç şüphesiz, 1993 yılında “Kırgızistan Müslümanları Dini İdaresi”nin kurulmasıdır. Kırgızistan Müslümanları Dini İdaresinin pek çok görev ve sorumluluğu olmasına rağmen, en önemli görevlerinden birisi ülkedeki cami hizmetlerini yürütmektir. Cami hizmetleri ilk planda genellikle ibadet fonksiyonuyla akla gelmektedir. Oysa, camilerin ibadet fonksiyonlarının ötesinde, en önemli görevlerinden birisi de hiç şüphesiz din eğitimine olan katkısıdır. Bu durum,  Kırgızistan halkı için çok daha önemlidir. Nedeni de hem uzun yıllar din eğitiminden mahrum kalınması, hem de devlet okullarında henüz yeteri kadar din öğretiminin yapılamaması gibi sebeplerle, halkın büyük ölçüde dinle ilgili bilgileri camilerden almasıdır. Cami hizmetlerinin en önemli yanlarından birisi de ülkenin en ücra köşesine kadar nüfuz etmesidir. Böylece camiler ibadet ve din eğitimi fonksiyonlarının yanında genel anlamda sosyalleşme ve özel anlamda da dini toplumsallaşma açısından da önemli bir işlevi yerine getirmektedir. Bağımsızlık öncesi ülkede yalnızca 39 cami bulunurken, bu sayı 2018 yılı itibariyle 2838’e ulaşmıştır. Bu camilerden 2457’si (%86,6’sı) ilgili makamlar tarafından kayda alınmış durumdadır. Diğer camiler ise henüz kayıt altına alınmamıştır. Camilerin fiziki yapısı ve sayısı kadar, buralarda görev yapan din görevlilerinin mesleki yeterlikleri ve yetişmişlik düzeyi de son derece önemlidir. Zira camilerden gereği kadar yararlanmanın yolu orada görev yapan imamların mesleki yeterliliklerine; din eğitimi açısından sahip oldukları donanıma bağlıdır. Zira din kendini anlatmamakta; daima din eğitimi alan insanlar aracılığıyla anlatılmaktadır. Dolayısıyla din görevlisi demek o toplumda din anlayışının niteliği demektir. Kaliteli ve doğru bir dini eğitimle donatılmış din görevlileri, dinin o toplumda doğru işlev sergilemesinin biricik teminatıdır ve bu nedenle mesele çok önem arz etmektedir. İşte bu makalenin amacı da, Kırgızistan genelinde camilerde görev yapan din görevlilerinin mesleki yeterliklerini ve mesleki bazı sorunlarını ele alarak, daha iyi görev yapabilmelerini temin için birtakım önerilerde bulunmaktır. Bu amaçla Kırgızistan’da görev yapan din görevlilerine yönelik bir alan araştırması yapılmıştır. Bu araştırmada 206 din görevlisine anket uygulanmış, ayrıca yedi bölge gezilerek, bölge kazıları (kadıları) ve bazı imamlarla mülakat da yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen genel sonuçlara göre: Ülkede hem cami sayısı hem de cemaat sayısı hızla artmaktadır. Fiziki açıdan bakıldığında camilerin abdesthaneleri ve tuvaletleri hariç, her hangi bir sorun gözükmemektedir. Anket uyguladığımız din görevlilerinin büyük çoğunluğu kırsal kesimde görev yapmakta ve yaş ortalaması da büyük oranda (% 80) 35 yaş üzerindeki kişilerden oluşmaktadır. Din görevlilerinin önemli bir kısmı medrese ve İslam Üniversitesinden mezun olmakla beraber, Kırgızistan’da din görevlisi olarak atanmak için resmi bir din eğitimi programı ve atama şekli bulunmamaktadır. Ekonomik nedenlerden dolayı din görevliliği mesleği cazip bir meslek olarak görülmediğinden, imamlar mesleki açıdan yeterli bir eğitim almadan da bu görevi yapabilmektedirler. Din görevlilerinin çoğu din kaygılarla bu mesleği seçtiklerini söylemiş olsalar da, çevrenin zorlaması ve talebiyle bu mesleği seçenler de azımsanmayacak bir orandadır. Bununla birlikte, onların büyük kısmı mesleklerinden memnun olduklarını ifade etmişlerdir. 

Anahtar Kelimeler:

The Professional Skills and Problems Of Religious Officers In Kyrgyzstan
2019
Yazar:  
Özet:

Kyrgyzstan declared its independence in 1991 after 70 years under Soviet rule. With his independence, as in other fields, a new period in religious and state relations began. One of the most important developments in the country’s widespread religious education, without a doubt, was the establishment of the “Religious Administration of Muslims in Kyrgyzstan” in 1993. Although the Muslim Religious Administration of Kyrgyzstan has many tasks and responsibilities, one of its most important tasks is to perform the mosque services in the country. The service of Cami in the first plan is often understood by the worship function. But beyond the funtions of worship of the mosques, one of their most important tasks is undoubtedly the contribution to religious education. This is much more important for the people of Kyrgyzstan. The reason is that, for reasons such as the long-term deprivation of religious education, as well as the lack of sufficient religious teaching in public schools, the people largely obtain religious information from the mosques. One of the most important aspects of Cami services is that it penetrates to the country’s most ucranial corner. Thus the mosques, in addition to their worship and religious education functions, perform an important function in terms of socialization in general and religious socialization in particular. There were only 39 mosques in the pre-independence country, which reached 2838 in 2018. 2457 of these mosques (86.6%) are registered by the relevant authorities. The rest are not yet registered. As well as the physical structure and number of mosques, the professional qualifications and the level of adulthood of the religious officials who serve here are also extremely important. The way of taking advantage of the mosques as far as they do depends on the professional qualifications of the imam who work there; the equipment they have in terms of religious education. The religion is not to speak of itself; it is always told through the people who learn religion. Thus, the religious official means the nature of the religious understanding in that society. Religious officials equipped with a quality and proper religious education are the unique guarantee that religion will perform the proper function in that society, and therefore the issue is very important. The purpose of this article is also to provide a series of suggestions to ensure that religious officials who work in mosques throughout Kyrgyzstan can perform better functions by addressing their professional capabilities and some professional problems. For this purpose, a field investigation was carried out for the religious officials who work in Kyrgyzstan. In this study, 206 religious officials were surveyed, and seven districts were traveled, the district miners (women) and some imam interviewed. According to the general findings from the study: the number of mosques and communities in the country is rapidly increasing. From a physical point of view, no problem appears, except the mosques’ abdesthouses and toilets. The majority of the religious officials we conduct in the survey work in the rural sector and the average age (80%) is made up of people over the age of 35. While a significant proportion of religious officials are graduated from the Medrese and Islamic University, there is no official religious education program and form of appointment to be appointed as religious officials in Kyrgyzstan. Because, for economic reasons, the profession of religious responsibility is not seen as an attractive profession, the imam can do this profession without getting sufficient professional education. Although the majority of religious officials have said they have chosen this profession with religious concerns, those who have chosen this profession with the compulsion and demand of the environment are also in a rate that will not be reduced. However, most of them said they were happy with their professions.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.910
Atıf : 9.608
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini