Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 106
 İndirme 28
Ad Reinhardt Resimleri Üzerine Bir İnceleme Örneği
2018
Dergi:  
Journal of Social and Humanities Sciences Research
Yazar:  
Özet:

Ad Reinhardt Amerikan sanatçıdır. Soyut-geometrik anlayışla ürettiği resimlerinde Platoncu anlayış, doğu inançları ile sanat anlayışlarının yanı sıra soyut resim sanatçıları olan K. Maleviç, P. Mondrian’ın ve kübizmin etkisi görülmektedir. 1940 sonrası Amerikan sanatı bağlamında eserleri soyut dışavurumculuk ile de ilişkilendirilmiştir. Başlangıçta kompozisyonlarındaki farklı renklere sahip tek renkli küçük geometrik biçimler süreç içinde yerini daha az renge ve daha geniş yüzeylere sahip renk alanlarına bırakmıştır. Bu bağlamda indirgemeci eğilim gösteren sanatçı bütüncül-monokrom kompozisyonlar da çalışmıştır. Süreci boyunca soyut resimler üreten sanatçı gerek yazılarıyla gerekse figürü kullandığı illüstrasyon ve karikatürleriyle soyut sanatın önemini vurgulamıştır. Çalışmanın amacı; Ad Reinhard’ın resimlerini biçim-içerik bakımdan çözümleyerek sanatçının plastik sanatlar bağlamında önemini vurgulamaktır. Sanatçının 1930-60’lı yılları arası ürettiği soyut resimlerinden örnekler çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Çalışmada literatür tarama ve eser inceleme yöntemleri uygulanmıştır. Ulaşılabilen erken dönem çalışmalarından başlayarak son dönem resimlerini de içine alan süreçteki eserleri, renk serileri çerçevesinin dışında benzer kompozisyonlar göz önüne alınarak biçim-içerik yönünden gruplanarak çözümlenmiştir. Elde edilen veriler çalışmanın önemi açısından tartışılmıştır. Siyah olarak algılanan eserlerde aslında başka renklerin de kullanıldığı bilgisine ulaşılmış, yüzeyde algılanan haç biçiminin dini içeriğe sahip bir sembol olarak kullanılmadığı, bu biçimin sanatsal yaratım süreci içinde zamanla ortaya çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Sanatçının siyah yoğunluklu resimlerinin kavramsal sanat bağlamında da değerlendirilebileceği vurgulanmıştır.

Anahtar Kelimeler:

An Example Of A Review Of The Ad Reinhardt Recipes
2018
Yazar:  
Özet:

Ad Reinhardt is an American artist. In his paintings he produces with south-geometric understanding the influence of Platonic understanding, his Eastern beliefs and art concepts as well as the abstract painters K. Malević, P. Mondrian and cuvism. After 1940, in the context of American art, their works were also associated with abstract exorcism. Initially, single-colored small geometric shapes with different colors in their compositions left their place in the process to color areas with fewer colors and wider surfaces. In this context, the artist has also worked on monochrome compositions that show a reductive tendency. The artist who produced abstract paintings throughout the process has emphasized the importance of abstract art with the illustrations and cartoons he uses with his writings or figures. The aim of the study is to emphasize the importance of the artist in the context of plastic arts by analyzing the paintings of Ad Reinhard in terms of form-content. Examples of the abstract paintings produced by the artist between the 1930s and 1960s are the examples of the work. In the study, literature scan and work examination methods were applied. The works in the process, starting from the early-period work that can be reached, including the last-period images, have been solved by grouping in the form-content direction, taking into account similar compositions outside the framework of color series. The data received was discussed in terms of the importance of the work. In the works perceived as black, it has been achieved the knowledge that other colors are actually used, that the form of the cross perceived on the surface is not used as a symbol with religious content, and that this form appears with time in the process of artistic creation. It is emphasized that the artist's black-intensity paintings can also be evaluated in the conceptual context of art.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Journal of Social and Humanities Sciences Research

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 2.160
Atıf : 22
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini