Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 5
 Görüntüleme 44
 İndirme 14
Kandinsky’nin Resimlerindeki Daire Formu Üzerine
2020
Dergi:  
Akdeniz Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Wassily Kandinsky, çocukluk yıllarından itibaren sanatla iç içe yaşamıştır. Sanatının erken dönemlerinde, Rus Sembolizmi, Empresyonizm, Post-empresyonizm ve Fovizm akımlarının etkisinde arayışını sürdürmüştür. Yirminci yüzyılın başında ise, Kandinsky’nin çalışmalarında, Art Nouveau akımının etkisindeki süslemeli denemelerin yerini, rengin gücü almıştır. Renkle birlikte biçimin de önem kazandığı, ancak bu biçimin reel formdan uzaklaşarak soyut anlatıma yöneldiği görülmektedir. 1909’dan itibaren, artık Kandinsky’ nin sanat görüşü, biçim ve rengin dışsal ifadesinden çok, içsel yanı olmuştur. Bu araştırma, sanatçının bu yönelişinin ürünleri olan soyut anlatımlardaki “daire” formu üzerinedir. Daire formunun, araştırma konusu olarak seçilmesinin nedeni, bu formun Kandinsky’nin soyutlamalarının ve soyut çalışmalarının irdelenmesinde büyük önem oluşturmasıdır. Sanatçı, soyut anlatımda, en az köşeye sahip geometrik şekil olan üçgen ile en çok köşeye sahip geometrik şekil olan daire arasındaki zıtlık ilişkisini, kompozisyonlarında sıklıkla kullanmıştır. Kandinsky, 1909’dan itibaren, resimsel anlatımında figür ve nesne kullanımından uzaklaşmaya başlamıştır. Sanatçı, bu dönemden itibaren çalışmalarını “izlenimler”, “doğaçlamalar” ve “kompozisyonlar” olarak üç ana başlıkta adlandırmıştır. Daire formu, sanatçının özellikle doğaçlama ve kompozisyonlarında, daha sonra da biyomorflarında belirgin bir şekilde yer almaktadır. Kandinsky’nin resimlerindeki daire formunu hem plastik hem de sanatçının deyimi ile içsel açıdan değerlendirmeye çalıştığımız bu araştırmada, kronolojik bir sıra ile örnekler sunulmuştur. Bu yöntemle, Kandinsky’nin çalışmalarında dairenin ve daire ile ilişkili diğer formların birbirleri ile olan ilgilerinin değişim ve gelişim evreleri gözlemlenerek ele alınmıştır.

Anahtar Kelimeler:

In The Form Of The Kandinsky
2020
Yazar:  
Özet:

Wassily Kandinsky has lived with art from his childhood. In the early periods of his art, he continued his search for the influence of the Russian symbolism, Empressionism, Post-Empressionism and Fovism. At the beginning of the twentieth century, in Kandinsky's works, the power of color replaced the decorative experiments under the influence of the Art Nouveau stream. With color, the shape also gained importance, but it appears that this shape goes away from the real shape to the abstract narrative. Since 1909, Kandinsky’s art view has now been a more, inner aspect than the external expression of shape and color. This research is on the "apartment" form in the abstract narratives, which are the products of this direction of the artist. The reason for the form of the apartment being chosen as the subject of research is that this form is of great importance in the elaboration of Kandinsky’s abstracts and abstracts. In the abstract narrative, the artist has often used the contradiction relationship between the triangle, the geometric shape with the least corner, and the apartment, the geometric shape with the most corner, in his compositions. Since 1909, Kandinsky began to distract from the use of figures and objects in his painting. Since this period, the artist has named his work in three main titles as "visualizations", "naturalizations" and "compositions". The form of the apartment is clearly placed in the artist's naturalization and compositions, and later in the biomorphs. This study, which we are trying to evaluate the form of the apartment in Kandinsky's paintings both plastic and the artist's expression from an internal point of view, has presented examples with a chronological series. With this method, Kandinsky’s studies were addressed by observing the changes and development stages of the interests between the apartment and other forms related to the apartment.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Akdeniz Sanat Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 345
Atıf : 917
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini