Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 70
 İndirme 32
Nizâmî ve Fuzûlî’nin Leylî Vü Mecnûn’unda “nevfel” ve “nevfel”li Sahnelerin Mukâyesesi
2012
Dergi:  
Divan Edebiyatı Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
DOI:  
10.15247/dev.84
Özet:

Doğu edebiyatlarının yaygın bir anlatısı olan Leylâ ile Mecnûn hikâyesi, mesnevi nazım şekliyle birçok şâir tarafından kaleme alınmıştır. Özellikle, Klasik Fars edebiyatında Nizâmî ve Klasik Türk edebiyatında ise Fuzûlî, bu meşhur aşk hikâyesini kendi coğrafyalarında, kendi kültürleriyle ve kendilerine has üslûplarıyla nazma çekerek adlarından söz ettirmişlerdir. Söz konusu iki şâirin, aynı hikâyeyi kurgulayıp kaleme almasıyla tabii olarak birtakım farklılıklar ve benzerlikler ortaya çıkmıştır. Bu farklılık ve benzerliklerin dikey karşılaştırma yöntemiyle tespit edilmesi şüphesiz günümüz Klasik edebiyat çalışmaları bakımından önem arz etmektedir. Nizâmî ve Fuzûlî’nin Leylâ vü Mecnûn adlı mesnevilerinde Nevfel adlı karakterin yer aldığı sahneler, beş adet başlık etrafında şekillenmiştir. Söz konusu mukayese ise bu beş başlığın ihtiva ettiği olay örgüleri çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Her iki şâirin eserinde yer alan Nevfelli olay örgüleri, genel anlamda paralellik arz etmesine rağmen ayrıntıya inilip dikey mukayese yapıldığında birtakım farklılıklar tespit edilmiştir. Bu tespitler neticesinde, Nizâmî ve Fuzûlî gibi iki büyük şâirin hikâye etme, kurgulama, kahramanını hayâlî ve hakikî dünyaya adapte etme vb. gibi hususlarda ortaya çıkan tavrı gözler önüne serilmiştir. Fuzûlî, metnini kurarken, olay örgüsü itibâriyle, Nizâmî’den faydalanmıştır. Ancak, Nizâmî, metnini kurmada, daha çok hikâyeden haberdar etme yöntemini kullanırken, Fuzûlî, gerek hikâye kurgusu ve gerekse Nevfel’in şahsiyet özelliklerini tavsif etmede, daha çok “hikâyeci”dir. Nizâmî’nin tavsif ettiği Nevfel, sadece yardımcı bir rol üstlenen kişidir ama Fuzûlî’nin tavsif ettiği Nevfel, daha etkili ve irade sahibi biridir.

Anahtar Kelimeler:

In The Shadow Of The Shadow Of The Shadow Of The Shadow Of The Shadow Of The Shadow Of The Shadow Of The Shadow Of The Shadow Of The Shadow Of The Shadow Of The Shadow Of The Shadow.
2012
Yazar:  
DOI:  
10.15247/dev.84
Özet:

The story of Leyla and Mecnûn, which is a widespread narrative of the Eastern literature, has been painted by many poets in the form of mesnevi nazim. Especially, in the classic Persian literature, Nizâmî and in the classic Turkish literature, Fuzûlî have mentioned this famous love story in their own geographics, their own cultures and their own special traditions. There are two kinds of differences and similarities in the same story and the same story. The discernment of these differences and similarities through the vertical comparison method is undoubtedly important in terms of modern classical literature studies. The scenes in which the character named Nevfel is located in the mesnevites of Leylâ vü Mecnûn and Fuzûlî are formed around five titles. This is the case of the five events that have occurred in the framework of these five events. In the work of the two poets, the Nevfelli events organizations, although they provide parallel in general, have been identified a number of differences when it is done to the detail and to the vertical comparison. As a result of these discoveries, the two great poets, such as Nizami and Fuzuli, do not tell the story, establish, adapt the hero to the imaginary and real world, etc. The appearance of the appearance of the appearance of the appearance of the appearance. And when it came to pass, he made the way, and he made the way, and he made the way, and he made the way. But, when Nizâmî uses the method of making a text, more information about the story, Fuzûli is more "historic" in advising the characteristics of the story, and if necessary the characteristics of Nevfel. The one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one who is the one.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Divan Edebiyatı Araştırmaları Dergisi

Alan :   Filoloji

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 483
Atıf : 355
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini