Bu yazı kapsamında başta gerçeklik olmak üzere, kavramlar ve kavramın ürettiği bir alan olarak eylemler ve bu alanın içinde nelerin yer alacağı ve alamayacağı, nelerin mekana nesne olabileceğini ve olamayacağını belirleyen etkenler ele alınacaktır.Varolan her şeyin anlamı ve değeri, onların ortaya çıkardıkları sonuçların toplamıdır. Nesne algılayan bir varlıktan bağımsız, salt fiziksel özellikler üzerinden; belli bir ağırlığı, kitlesi, oylumu, rengi, maddesi olan her türlü cansız varlık olarak, sadece algılananların olduğunu, algılanmayanın olmadığını söyleyen felsefi akımlar üzerinden tanımlanırsa öznenin, kişinin dışında kalan, dış dünyanın bir parçası olarak bilincin karşısında duran her konu, her şey olarak tanımlanabilir. Tecrübe sonucu doğru yargılara ulaşmak ya da yanlış olan yargıyı düzeltmek için kendisiyle etkileşime girilen bir arayüz olarak mekan istisnasız olarak her zaman algılayan varlıklar olmasa da mekan diye bir gerçek varolabilirmiş gibi tasarlanır. Modern dönemin tasarımcısı için tasarlama eylemi; bir işlev-estetik örüntüsü oluşturan – ya da oluşturmak zorunda olduğunu varsaydığı – kavramlar arasındaki tutarlılığı sağlamaktır. Bu tutarlılığı sağlamayan kavram ve nesneler örüntüden atılmalı, yalnızca kendi buyurduğu örüntüyle tutarlı olabilecek olan kavram ve nesneler eylemleri belirlemelidir. Bu görüş doğrultusunda bakıldığında, bir mekanın (ya da tasarımın) doğruluğunu belirleyen tek şey, kavramın içerisinde yer alacağı örüntünün diğer öğeleriyle tutarlılığı olacaktır.
This book will address acts as a field produced by concepts and concepts, and the factors that determine what will and cannot be included in this field, what can and cannot be the object of the place.The meaning and value of everything existing is the sum of the results they reveal. If it is defined by the philosophical currents that say that the objects are not perceived, independent of an entity, by the purely physical characteristics; by any kind of inanimate entity, which has a certain weight, mass, voice, color, matter, it is defined by the philosophical currents that say that the objects are perceived, and that the objects are not perceived, by any subject that stands in front of the consciousness, as part of the outside world, which remains outside the person, can be defined as everything. The result of the experience is designed as an interface that interacts with it to reach the right judgments or to correct the wrong judgment, although there are no entities that always perceive the space without exception, but a reality called the space can exist. The design action for the designer of the modern era is to ensure consistency between the concepts that create a function-esthetic pattern - or assume that it is necessary to create. The concepts and objects that do not provide this consistency must be removed from the pattern, and the concepts and objects that can only be consistent with the pattern that they have commanded must determine the actions. In this view, the only thing that determines the accuracy of a place (or design) is the consistency with the other elements of the sample that the concept will be included.
Alan : Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|