Arketip bir yapı olarak en basit anlamda kişisel mekânın niteliklerini tanımlayan ev, bir nesne, bir imge olarak da günümüz sanatının tüm disiplinleri içerisinde sınırları sanatçılar tarafından belirlenen, gerçekte sanat kavramı kadar derin tanımları ve görsellikte çok farklı formu, bağlamı içerisinde barındırabilen bir kavramdır. Hemen her disiplinde üzerine tartışma açılabilen ev kavramı, barınmanın, ait olmanın, muhafazanın, güvenliğin, huzurun, kimliğin temsilinde başat unsurlardan biri, ya da tüm bu durumların olumsuzluk/ karşıtlık içeren hal ve olgularıyla zaman içerisinde çağdaş sanatta da izi sürekli sürülen bir fenomen olmuş, dolayısıyla sanatçı, izleyici, nesne, mekân ilişkileri içerisinde güçlü bir dil, bir üretim biçimi haline dönüşmüştür. Bu bağlamda, araştırma süresince ev kavramı, öncelikle fenomenolojik boyutuyla ele alınarak, Gaston Bachelard, Maurice M. Ponty, Otto F. Bollnow’un ev ve mekân üzerine düşüncelerine yer verilmiştir. Evin çağdaş sanatta bir nesne- mekân olarak konumlanmasına yönelik ise; Louise Bourgeois, Erwin Wurm, Rachel Whiteread, Donald Rodney ve Petrit Halilaj’ın ev odaklı çalışmaları ele alınmıştır.
The house, which defines the qualities of the personal space in the simplest sense as an archaeological structure, is an object, an image, and a concept that can contain within the context, the boundaries within all disciplines of contemporary art by the artists, in fact, the concept of art with deep definitions and very different forms in visuality. The concept of home, which can be discussed in every discipline, is one of the main elements in the representation of accommodation, belonging, preservation, security, peace, identity, or the state and phenomena of all these circumstances, which include negative/contrast, and in the course of time in contemporary art has become a phenomena that is constantly traced, and thus has become a strong language, a form of production within the relations of the artist, the spectator, the object, the space. In this context, the concept of home during the study, primarily addressed by the phenomenological dimension, was placed in the thoughts of Gaston Bachelard, Maurice M. Ponty, Otto F. Bollnow on home and place. The house is intended to be placed as an object-place in contemporary art; the home-focused works of Louise Bourgeois, Erwin Wurm, Rachel Whiteread, Donald Rodney and Petrit Halilaj have been discussed.
Alan : Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|