Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 7
 Görüntüleme 134
 İndirme 28
Aktif Video Oyunları ve Wobble Board Denge Antrenmanının 6 Yaş Çocuklarda Dinamik Dengeye Etkisinin Karşılaştırılması
2018
Dergi:  
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmanın amacı, çocukların denge özelliklerini geliştirebileceği öngörülen aktif video oyunları ve hareketli zemin wobble bord denge antrenmanlarının etkisini inceleyerek karşılaştırmaktır. Araştırmaya, 6 yaşında 54 çocuk, Mersin Üniversitesi etik kurulundan izin alınarak katılmıştır. Çalışma benzer fiziksel özellikte 3 grupla yürütülmüştür. Denge antrenmanları 8 hafta  ‘wobble board’ denge tahtası ve aktif video oyunları ‘nintendo wii oyun konsolu’ ile uygulanmıştır. Kontrol grubu ise herhangi bir fiziksel aktiviteye katılmayarak standart okul programına devam etmiştir. Tüm grupların ön-son test dinamik denge ölçümleri  ’Techno-Body Cihazı’ kullanılarak ölçülmüş, gruplar arasındaki farklara bakılmıştır.  Parametrik sonuçlar için iki yönlü varyans analizi, non-parametrik sonuçlar için ise kruskall wallis’ testi kullanılmıştır. Ön test ölçümlerde gruplar arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (p>,05).  Antrenmanlar sonrası ölçümlerde dinamik denge gelişimi açısından aktif video oyunu ile wobble board denge grupları arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>,05). Antrenman yapmayan kontrol grubunda ise dinamik denge gelişimi gözlenmemiş ve antrenman gruplarından farklılık istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<,01). Hem wobble board hem de aktif video oyunları nintendo wii denge antrenmanlarının çocuklarda dinamik dengeyi benzer şekilde geliştirdiği bulgusundan hareketle sportif amaçlı ülkemizde henüz kullanılmayan Nintendo wi aktif video oyunlarının da alternatif bir yöntem olarak kullanılabileceği önerilebilir.

Anahtar Kelimeler:

0
2018
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

Alan :   Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 281
Atıf : 1.816
2023 Impact/Etki : 0.288
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi