Başlangıçta oyun ve eğlence amacıyla üretilen Kinect teknolojisi, zamanla bilimsel çalışmalarda da kendine yer bulmuştur. Yazılım Geliştirme Kiti’nin Microsoft tarafından yayınlanması sonucunda uygulama geliştirmeye imkân sağlamasıyla bu durum ortaya çıkmıştır. Kinect algılayıcısı, hareket tanıma özeliği sayesinde çok geniş bir kullanım alanına sahiptir. Kinect teknolojisinin başta eğlence sektörü olmak üzere sağlık, bilişim, animasyon, eğitim ve robotik gibi alanlarda da kullanımı bulunmaktadır. Bu çalışmada Kinect ile Atmel mikroişlemci ailesinden Atmega 2560 mikroişlemcisi kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan robot kolu 3 eksen hareket kabiliyetine sahip olup tasarımı yapıldıktan sonra 3 boyutlu yazıcıdan çıktı alınmıştır. Sistemin kontrolü, Matlab/Simulink üzerinden anlık olarak sağlanmıştır. En temel özelliği insan vücudunun hareketlerini algılayıp, onları temassız bir şekilde bilgisayar ortamına aktarmak olan Kinect, robot kolunun gerçek zamanlı kontrol edilmesi için sensör görevi görmüştür. Böylece Kinect teknolojisi, sanayide hassas kontrolün artması, hataların azaltılması, iş güvenliğin sağlanması ve ürün kalitesinin artırılması gibi birçok alanda fayda sağlayabilir. Kinect algılayıcısının kullanılması düşük maliyetli olup diğer hareket yakalama yöntemlerine göre daha pratik çözümler sunmaktadır.
Alan : Fen Bilimleri ve Matematik; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|