Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 127
 İndirme 8
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Programlarında ve Ders Kitaplarında Sanat Bilinci ve Bir Değer Olarak Estetik
2018
Dergi:  
2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi
Yazar:  
Özet:

Özet İnsan, doğumla başlayan, gelişim psikolojisi ve eğitimde “kritik yaş dönemleri” olarak adlandırılan aşamalarla devam eden, nihayetinde ergenlik ve yetişkinlikle beraber kemâle ulaşan bir gelişim süreci gösterir. Bu gelişim, özellikle bebeklik ve ilk çocukluk dönemlerinde çok hızlı seyreder ve insanda psikolojik, bedensel, zihinsel, sosyal, dini, ahlaki ve duygusal yönden hızlı bir değişim gözlemlenir. Özellikle bazı değerlerin edinilmesi, kazanım haline getirilerek davranışa dönüştürülmesi açısından duygusal gelişim ve ona bağlı faktörler kritik bir önem arz eder. İslam eğitim düşüncesine göre insan doğuştan (fıtraten) birçok yüce değeri benimsemeye meyilli bir şekilde var edilmiştir. İnsanın manevi yapısının beslediği güzellik ve estetik değerleri de bu değerler arasındadır. Yüce yaratıcının insanı en güzel şekilde yarattığını ifade etmesi, insanın aynı zamanda güzellikleri kavrama, onlardan zevk alma ve estetik değer yüklü eserler ortaya koyabilme yeteneğine haiz olduğuna da işaret eder. Bu durum insanın düşünen, inanan, bağlanan, iletişim kuran bir varlık olması yanında sanat eseri üreten, estetik zevklere hayat veren bir varlık olarak algılanmasının gerekliliğini de beraberinde getirir. Bu gerçeklik, estetik ve güzellik, sanat zevkine, zarafetine sahip olma gibi başat değerlerin küçük yaşlardan itibaren çocuklarda uyandırılması ve yerleştirilmesinin önemini gündeme getirir. Çocukların ve gençlerin sanat bilinci ve estetik değerlerle bezenmiş söz ve davranışları özümsemelerinde eğitim-öğretim faaliyetleri merkezi konumdadır. Aile ile başlayan bu öğrenme ve özümseme süreci okul ile devam ettirilmelidir. Ailede yürütülen teorik ve pratik uygulamaları takiben ülkemizde örgün eğitim kurumlarında değerler öğretiminin gerçekleştirilmesinin Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersleri vasıtasıyla olması hedeflenmiştir. Sanat bilinci, güzellik ve estetik gibi değerlerin öğretiminin din dersleri müfredatı içinde gerçekleştirilmesi, çocukların ve gençlerin bu değerleri benimseyip davranışlarına yansıtmaları için dinin desteğinden yararlanma yoluna gidildiğini göstermektedir. Amaç Bu araştırmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi programlarının ve ders kitaplarının, çocuklarda ve gençlerde sanat bilinci uyandırmada, estetik ve güzellik değerlerini onlara tanıtma ve benimsetmede ne tür katkıları olabileceğini ortaya koymaktır. Yöntem Araştırmamız ağırlıklı olarak literatür taramasına dayanmakta olup elde edilen bilgiler ve veriler belli bir bütünlük içerisinde değerlendirilip yorumlanmaya çalışılmıştır. Ayrıca tanımlama, tespitte bulunma, karşılaştırma, analiz-sentez gibi tekniklerden de istifade edilmiştir. Muhtemel Bulgular  Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi programının genel yaklaşımında değer öğretimi ve estetik değerinin, sanat bilincinin yerini belirleme.  Türk Milli Eğitimi’nin genel amaçlarında değerler ve estetik değerinin yerini belirleme.  İlköğretim ve Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi programında estetik değerinin ele alınışı ortaya koyma.  Öğretim programının vizyonunda estetik değerinin yerini belirleme.  Öğretim programında öncelikle dikkat edilmesi gerektiği ileri sürülen hususlar açısından estetik değerini değerlendirme.  Programın öğretilmesinin gerekliliği konusunda ileri sürülen boyutlar açısından estetik değeri.  Programın uygulanmasına ilişkin ilke ve açıklamalarda estetik değerinin konumunu tespit etme.  Programın yapısında değerler eğitimi ve estetik değeri.  Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi programında estetik değerinin ele alındığı üniteler.  Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarında estetik değeri ve sanat bilinci. Kaynaklar Çakmak, Ahmet, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Adalet Değerinin Öğretimi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2013. Demir, Ömer, Din Eğitimi ve Estetik, İlahiyat Yayınları, Ankara, 2015. Gücen, Ali, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Bilimsellik Değerinin Öğretimi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, 2014. Gültekin, Tuba, Sanat Eğitiminde Estetik Değerlerin Gelişimi Sürecinde Çocuk ve İletişim, Akademik Bakış Dergisi, Haziran, 2011, s. 1-14. İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu, T.C Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Ankara, 2010. İslam ve Sanat, Tartışmalı İlmi Toplantı Bildirileri Kitabı, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2015. Mutluel, Osman, Kur’an-ı Kerim ve Estetik, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2008. Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (9, 10, 11, 12. sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu, T.C Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, Ankara, 2010. Yıldırım, Mustafa, İslam Sanatının Özgüven ve Sosyalleşmedeki Etkisi, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Dergisi, 2014, c. 3, say. 9, s. 19-28.

Anahtar Kelimeler:

Religious Culture and Ethical Knowledge In The Course Programs and Curriculum Books Art Consciousness and Aesthetics As A Value
2018
Yazar:  
Özet:

The summary Man shows a development process that begins with birth, which continues with the stages called "critical age periods" in development psychology and education, and ultimately reaches the corner with adolescence and adulthood. This development looks very fast, especially in childhood and early childhood, and a rapid change is observed in man in a psychological, physical, mental, social, religious, moral and emotional perspective. Emotional development and related factors are of critical importance, especially in terms of acquiring certain values, transforming them into achievements into behavior. According to the Islamic thought of education, man has been created in a tendency to accept many supreme values from birth (fitrate). The beauty and aesthetic values that the human spiritual structure feeds are among these values. The expression that the Supreme Creator has created man in the best way, also indicates that man has the ability to understand the beauty, enjoy it, and present works of aesthetic value. This situation brings with it the necessity of being perceived as a being thinking, believing, connected, communicating, producing artwork, giving life to aesthetic pleasure. This reality, aesthetics and beauty, highlights the importance of awakening and placing in children from the youngest age of primary values, such as the enjoyment of art, the elegance. The educational activities in the absorption of words and behaviors of children and young people with art awareness and aesthetic values are in central position. This learning and absorption process that begins with the family should be continued with the school. Following the theoretical and practical practices carried out in the family, the aim is to be the implementation of the teaching of values in our country’s educational institutions through religious culture and ethical knowledge courses. The teaching of values such as art consciousness, beauty and aesthetics in the religious lessons course shows that children and young people are going to take advantage of the support of the religion to accept these values and reflect their behavior. The purpose The purpose of this research is to reveal what kind of Religious Culture and Ethical Knowledge Course programs and curricula books can contribute to awakening art awareness in children and young people, promoting and adopting their aesthetic and beauty values. Method Our research is mainly based on literary scan and the information and data obtained have been tried to be evaluated and interpreted within a certain integrity. It has also been used by techniques such as identification, detection, comparison, analysis-sentez. Possible findings Religious Culture and Ethical Knowledge in the general approach of the course is to determine the place of value teaching and aesthetic value, art awareness. To determine the place of values and aesthetic values in the general objectives of Turkish National Education. It is important to note that in primary and secondary education, religious culture and ethical knowledge in the course of the program are not considered the aesthetic value. Identify the place of aesthetic value in the vision of the teaching program. Evaluation of the aesthetic value in the teaching program first of all in terms of the aspects that should be promoted. Aesthetic value in terms of the dimensions promoted in the need for the teaching of the program. Identify the position of aesthetic value in the principles and descriptions relating to the implementation of the program. Values of education and aesthetic value in the structure of the program. Religious Culture and Ethical Knowledge in the course of the Aesthetic Value. Religious Culture and Moral Knowledge in the lessons of aesthetic value and art awareness. The sources Chakmak, Ahmet, Teaching of Justice in Primary Education Religious Culture and Ethical Knowledge Courses, Unprinted Master's Thesis, Erzurum, 2013. Iron, Omer, Religious Education and Aesthetics, Theological Publications, Ankara, 2015. Power, Ali, Teaching of Scientific Value in Primary Education Religious Culture and Ethical Knowledge Courses, Unprinted Master's Thesis, Erzurum, 2014. Gültekin, Tuba, Child and Communication in the Process of the Development of Aesthetic Values in Art Education, Academic View Journal, June, 2011, p. Primary Education Religious Culture and Ethical Knowledge Course (4, 5, 6, 7 and 8 classes) Teaching Program and Guide, T.C. National Education Ministry General Directorate of Religious Education, Ankara, 2010. Islam and Art, Book of Statements of the Controversial Scientific Meeting, Ensar Neşriyat, Istanbul, 2015. Mutluel, Osman, Kur’an-i Kerim and Aesthetics, Unprinted Master's Thesis, Ankara, 2008. Secondary Education Religious Culture and Ethical Knowledge Course (9, 10, 11, 12 classes) Teaching Program and Guide, T.C. National Education Ministry General Directorate of Religious Education, Ankara, 2010. Yıldırım, Mustafa, The Impact of Islamic Art on Self-Confidence and Socialization, 21. Journal of Education and Society in the Century, 2014, c. 9 and 19-28.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi
2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi