XVII. yüzyıl Türk edebiyatının önemli isimlerinden biri olan Mehmed Nergisî, Saraybosna’da doğmuştur. Aile unvanından dolayı Nergisî, Nergisîzâde, Nergiszâde isimlerini kullanmış, Nergisî ismiyle meşhur olmuştur. Saraybosna’da eğitimini tamamlayan Nergisî, İstanbul’a gelip Kafzâde Feyzullah Efendi’ye intisap etmiştir. Kadılık ve müderrislik görevlerinde bulunmuştur. Daha çok münşi olarak tanınan ve edebiyatımızdaki tek mensur hamse sahibi olan Nergisî, aynı zamanda iyi bir şair ve önemli bir hattattır. Bazı kaynaklarda, onun divan sahibi olduğu ifade edilmektedir. Nergisî’nin mensur eserlerinde kendisine ait Türkçe, Farsça ve Arapça şiirleri bulunmaktadır. Bunun yanında şiir mecmualarında da Nergisî adına kayıtlı şiirler mevcuttur. Nergisî ve eserleri hakkında özellikle son dönemlerde araştırmaların artmış olduğu görülmektedir. Fakat Nergisî gibi güçlü ve çok yönlü bir sanatkâr hakkında yapılan çalışmaların henüz istenen seviyede olduğunu söylemek zordur. Bu çalışmada Nergisî’nin eserleri ile ilgili nüshalar ve eserleri hakkında yapılan çalışmalar bir araya getirilerek tasnif edilerek ilim âlemine sunulmuştur. Böylece Nergisî üzerine araştırma yapacaklara yol gösterme, çalışmaların hangi aşamada olduğuna dikkat çekme ve neler yapılabileceğine dair bir fikir verme amaçlanmıştır.
The XVII. Mehmed Nergisî, one of the most important names of the Turkish literature of the century, was born in Saraybosna. The name of the family is called Nergisî, Nergisîzâde, Nergisîde, Nergisîde, Nergisîde, Nergisîde, Nergisîde. Nergisî, who completed his education in Saraybosna, came to Istanbul and entered Kafzâde Feyzullah Efendi. He was in his female and female duties. Nergisî, more known as a monkey and the only member of our literature, is also a good poet and an important line. In some sources, it is stated that he owns the divan. Nergisî has his own Turkish, Persian and Arabic poems. There are also poems in the poems that are recorded in the name of Nergis. In particular, research and research has been increased in recent periods. But it’s hard to say that the work on a powerful and diverse artist like Nergisî is still at the desired level. In this study, the work of Nergisî and the work of the Nergisî related to the work of the Nergisî and the work of the Nergisî related to the work of the Nergisî and the work of the Nergisî related to the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî and the work of the Nergisî. Thus, it is intended to guide the researchers to do on Nergisî, to draw attention to what the studies are at and to give an idea of what can be done.
Alan : Eğitim Bilimleri; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|