Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 282
 İndirme 81
 Sesli Dinleme 1
Kaynaştırma Eğitiminin Dayandığı Teoriler ve İslam’ın Kaynaştırma Din Eğitimine Bakışı
2019
Dergi:  
Cumhuriyet İlahiyat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Ülkemizde son yıllarda özel öğretime ihtiyaç duyan öğrencilerin kaynaştırma yolu ile eğitim almaları sağlanmaya çalışılmaktadır. Bununla birlikte kaynaştırma eğitiminin dayandığı eğitsel teorileri ve milli eğitim politikamızı bir şekilde etkileyen İslam’ın kaynaştırma eğitimine yönelik yaklaşımını bilimsel olarak ortaya koyan çalışmalar yapılmamıştır. Bu eksiklik yapılan bu çalışmanın gerekçesini oluşturmaktadır. Bu çalışma kaynaştırma eğitiminin dayandığı eğitsel teorileri ve İslam’ın kaynaştırma eğitimine yaklaşımını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada veriler alanyazına dayalı olarak elde edilmiştir. İslam’ın kaynaştırma eğitimine yaklaşımı Kur’an ve Sünnet üzerinden tartışılmıştır. Sonuç olarak, Tümleşik Eğitim Teorisi (Integrated Education Theory), Bilişsel Demokratik Teori (Cognitive Democrative Theory) ve Embriyonal Gelişimin Kusurlu Oluşu (Dysontogenesis) teorilerinin kaynaştırma eğitimine teorik olarak kaynaklık edebileceğini söylemek mümkündür. Ayrıca Kur’an’da kaynaştırma eğitimine yönelik ayetlerin ve Hz. Peygamber’in söz ve uygulamalarının olmamasına rağmen Kur’an’ın genel ilkelerinden ve Hz. Peygamberin sünnetinden hareketle İslam’ın kaynaştırma eğitimine olumlu yaklaştığı söylenebilir. Bu sonuca bağlı olarak örgün eğitimde “en az sınırlandırılmış eğitim ortamı” ilkesi bağlamında eğitim yapılmalıdır. Özet: İnsanın potansiyelini artıran ve kullanmasını sağlayan eğitimin, akranlarından ciddi olarak farklılaşan ve özel eğitime gereksinim duyan kimselere nasıl verilebileceği tartışıla gelen bir konudur. Son yıllarda literatürde öne çıkan iki görüş bulunmaktadır: Birincisi özel gereksinimli bireylerin kendilerine benzeyen öğrenciler ile özel mekânlarda eğitim almalarını savunan ‘ayrıştırıcı’ görüştür. Bu görüş özel gereksinimli öğrencilerin ayrı yatılı/ gündüzlü özel eğitim okulları ve normal okulların bünyelerinde yer alan özel eğitim sınıflarında eğitim almalarını savunmaktadır İkincisi ise bu öğrencilerin akranları ile beraber kaynaştırma eğitimi almalarının gerektiğini savunan ‘birleştirici (kaynaştırma) görüştür.  Ülkemizde son yıllarda özel öğretime ihtiyaç duyan öğrencilerin daha çok birinci gruba alternatif olarak ortaya çıkan kaynaştırma yolu ile eğitim almaları sağlanmaya çalışılmaktadır. “Daha az kısıtlanmış ortam” iddiasıyla yapılan bu eğitim için sürekli yeni düzenlemeler ile öğrencilerin koşulları düzeltilemeye çalışılmaktadır. Bu çalışma, kaynaştırma eğitimine dayanak olabilecek teorileri ve İslam’ın kaynaştırma eğitimine yaklaşımını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada bu amaç doğrultusunda aşağıda yer alan sorulara cevap bulmaya çalışılacaktır. 1. Kaynaştırma eğitimine dayanak olabilecek eğitsel teoriler ve iddiaları nedir? 2. Kur’an ve Sünnette kaynaştırma eğitimine dair hangi ilkeler vardır? Bu çalışma kaynaştırma eğitiminin kuramsal temellerine zemin oluşturabilecek genel görüşlerin tartışmaya açması ve İslam’ın kaynaştırma eğitimine yaklaşımını incelemesi açısından önemlidir. İmkânlar ölçüsünde ulaşılabilen İngilizce ve Türkçe kaynaklar incelenerek hazırlanan çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden alan yazına dayalı kuramsal inceleme yöntemi ile desenlenmiştir. Alanyazında kuramsal incelemelerin yetersizlikleri arasında sayılan ‘ulaşılabilirlik durumu’ bu çalışmanın önemli bir sınırlılığı olsa da ileride yapılacak çalışmalara kuramsal bir zemin oluşturması ve alanyazındaki önemli bir boşluğu doldurması, çalışmanın önemini belirlemektedir. Çalışmada ele alınan Tümleşik eğitim teorisi, Bilişsel demokratik teori ve Dysontogenesis teorileri kaynaştırma eğitimin teorik temellerinin atılmasında işe konuşulabilecek teorilerdir. Tümleşik eğitim teorisi Whitedhead’s eğitim felsefesine dayanmaktadır. Bu felsefe; bireyi bir bütün olarak görür. Amaç, sadece zekâlarını kullanma suretiyle kişi ya da kişileri onlara para kazandırmak veya bir meslek sahibi yapmak değildir. Bunun yerine, potansiyeliniiyi şekilde kullanmasına yardımcı olarak hem bireyin hem de toplumun bir bütün olarak mutlu olmasını sağlamaktır. Bu modelde; duyguyu, zihni, vücudu ve maneviyatı bir bütün olarak geliştirmek esas alınmaktadır. İnsan yaşamının farklılığı, kutsallığı ile bu farklılık ve kutsallığı öğrenmeye olan ihtiyaç; bütünleşik eğitim teorisinin temel dayanaklarıdır. Yaratılışı ve farklılığı takdir edilen bu modelde, bütün insanlar eşit olarak görülür. Bu modelde, takdir edilme, “güzel”e olduğu gibi “doğal olan”adır da. Bu sebeple farklılığından dolayı hiçbir kimse böyle bir ortamda kendini kötü hissetmez. Kendilerine verilen değerden ötürü her bireyin öğrenme aşkı ve idealleri canlı kalır. Birey aklını kullanarak yaşamın anlamı ile okul arasında irtibat kurar. Bilişsel demokratik teorisi, eğitimde farklı grupları dikkate alarak, hiçbir bireyin “yabancılaşma, baskı ve önemsiz olma”  gibi duyguları hissetmemesi için eğitsel düzenleme yapılması gerektiği savunan teoridir.  Demokrasi ve vatandaşlık olgusuna vurgu yapan bu teori, epistemolojik ilkeler ışığında sosyal kaynaştırmayı hedeflemektedir. Teori, sosyal değişim ile eğitim alanındaki değişimin birbirlerini desteklemesinden hareket etmektedir. Teoriye göre demokratik vatandaşlığın oluşması, okul ortamının öğrencinin demokratik değerleri içselleştirebileceği mekânlar olması ile mümkündür. Bu da farklı seviyede bulunan her kesimi eşit bir biçimde dikkate alma ile sağlanır. Bu teoriye göre okulda sınıf ortamı, disiplin, program, hak, kararlara katılım, eğitim öğretim etkinlikleri gibi unsurlar demokratik değerlere göre düzenlenmelidir. Böyle bir ortamda faklı olan özel eğitim öğrencileri kendilerine yer bulurlar. Vigotsky’nin dysontogenesis tezi, yine kendisinin ortaya attığı sosyal öğrenme teorine dayanmaktadır. Onun bu teorisi özel eğitimde kaynaştırma ile ilgili metodolojik bir çerçeve çizmiştir. Teori, bilginin sosyal olarak iletişimle elde edildiğini dile getirir. Teoriye göre bilgi insanın zihninde gerçekleşen bir şey olmaktan ziyade, diğer insanlar ile beraber elde edilen bir öğedir. Bu teoriye göre eğitimde sadece sosyal bilginin oluştuğu beyne (head) ağırlık verme yerine, nefse, zihne, duyguya da yer verilmelidir. Teoriye göre engellilik durumu biyolojik bir hastalıktan ziyade, sosyal sapmadır. Bu sapma daha çok sosyal ilişkiler ve çevre tarafından şekillenir. Bundan dolayı toplumda yer edinmiş “normal olmayan çocuk” yaklaşımından da vazgeçilmelidir. Teori “zihinsel gerilik” kavramına karşı çıkmaktadır. Zira zihinsel engellilik, zihinsel gelişimin farklılığı ile izah edilmelidir. Bu teoriye göre, zihinsel gerilik, sosyal bir problem olduğundan; akranları ile ortak mekânda deneyimlenebilen örnekler üzerinden, uygun metotlarla eğitim verilmeye çalışılmalıdır. Öğrenciyi farklılığında dolayı normal akranlarından uzaklaştırmak, ona olumsuz sosyal koşullar oluşturmak olduğundan benliğinin zedelenmesine sebep olur. İncelediğimiz kadarıyla Kur’an- ı Kerimde çalışmanın konusu olan engellilere yönelik kaynaştırma eğitimine ilişin direkt bir ayet ya da ibare yer almamaktadır. Bununla birlikte toplumun hak üzerine bütünleşmesi, kaynaşması ve yardımlaşması ile ilgili ayetler vardır. Bu ayetlerden eğitimde kaynaştırmaya yönelik ilkeler çıkarılabilir. Hz. Peygamber engellilere değer vermiş ve toplumun onlara nasıl davranması gerektiği ile ilgili ilkeler ortaya koymuştur. Onları sık sık ziyaret etmiş, uygun işte istihdam etmelerini sağlamış, onları dikkate alarak ekonomik düzenin koşullarını belirlemiş, onore ederek iltifatlarda bulunmuştur. Başka bir ifade ile imkânlar dâhilinde engellilerin toplumdan kopmaması için gerekli önlemleri almaya çalışmıştır.  Örneğin Zahir bin Itban’ın ticarete devamını sağlayarak, Abdullah İbni Ümmü Mektum’dan cemaat namazlarına gelmesini isteyerek engellilerin toplumla bütünleştirme yollarını aramıştır. Bu uygulamalar günümüz kaynaştırma eğitimine yönelik olumlu bakış olarak görülebilir. Dört büyük halife döneminde kaynaştırma eğitimine yönelik uygulamalar devam etmiştir. 

Anahtar Kelimeler:

The Theories On Which The Formation Of Coaching Is Based and The View Of The Coaching Of Islam On The Religion Education
2019
Yazar:  
Özet:

In our country, in recent years, students in need of special teaching are trying to get education by the way of coaching. However, the educational theories on which coaching education is based and the research has not been done to scientifically reveal the approach of Islam to coaching education that has influenced our national education policy in a way. This lack is the reason for this work. This study aims to study the educational theories on which coaching education is based and the approach of Islam to coaching education. In the study, the data was obtained on the basis of the area. The Qur’an and the Qur’an are the Qur’an and the Qur’an. As a result, it is possible to say that the theories of Integrated Education (Integrated Education Theory), Cognitive Democratic Theory (Cognitive Democratic Theory) and Disontogenesis of Embryo Development (Dysontogenesis) could theoretically lead to conjunctive education. In the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, the Qur’an, and the Qur’an. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was not a Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) but a Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said that the Islamic religion is a positive approach to the coaching. Based on this conclusion, training should be carried out in the context of the principle of "minimally limited educational environment" in daily education. Summary: A topic that is discussed about how education that increases and enables a person to use can be given to those who are seriously different from their fellow and who need special education. There are two opinions that have emerged in literature in recent years: the first is the 'simplifying' opinion that advocates that individuals with special needs receive education in private spaces with students who are similar to them. This view advocates that special needs students should receive education in the private educational classes located in separate/day private educational schools and normal schools, and the second is the unifying (conductive) view that these students should receive coaching education together with their fellow students. In our country, in recent years, students in need of special teaching are trying to ensure that more of them are educated by the way of coating that appears as an alternative to the first group. The student’s conditions are constantly improved with new regulations for this training under the claim of “Less limited environment”. This study aims to reveal the theories that may be based on the coaching education and the approach of Islam to the coaching education. The study will try to find answers to the questions below in accordance with this purpose. 1 . What are the theories and claims that can be based on educational training? 2nd What are the principles of the Qur’an and the Sunnah? This study is important in terms of the opening to discussion of general opinions that can create the ground for the theoretical foundations of the coaching education and the study of the approach of Islam to the coaching education. The study, prepared by the study of English and Turkish sources that can be reached at the scale of possibilities, is designed by the theoretical examination method based on the field writing from the quality research methods. The "transparency status" which is considered among the deficiencies of theoretical studies in the field is a significant limitation of this work, but the creation of a theoretical ground for the work to be done in the future and the filling of a significant gap in the field determines the importance of the work. The theory of Integrated Education, the theory of Cognitive Democratic and the theory of Dysontogenesis, which is discussed in the study, are theories that can be discussed in the drafting of the theoretical foundations of education. The theory of integrated education is based on Whitedhead’s education philosophy. This philosophy sees the individual as a whole. The purpose is not to make people or people make them money or make them owners of a profession by using their intelligence. Instead, it is to ensure that both the individual and society are happy as a whole, helping them to use their potential in a way. In this model, it is based on developing the emotion, mind, body and spirituality as a whole. The need to learn the diversity of human life, the holiness, and this diversity and holiness are the fundamental foundations of the theory of integrated education. In this model, which is appreciated for its creation and diversity, all people are seen equally. In this model, appreciation is "natural" as it is to "beautiful". Therefore, because of its differences, no one feels bad in such a environment. Because of the value given to them, each individual’s learning love and ideals remain alive. The individual uses the mind to connect between the meaning of life and the school. The theory of cognitive democracy is the theory that argued that, taking into account the different groups in education, educational arrangements should be made so that no individual should feel feel feelings like "extraterrestrial, pressure and being irrelevant". This theory, which emphasizes the fact of democracy and citizenship, aims to social convergence in the light of epistemological principles. The theory moves by supporting mutual social change and change in education. According to the theory, the formation of democratic citizenship is possible with the school environment being places where the student can incorporate democratic values. This is also provided by equal consideration of each section on a different level. According to this theory, elements such as class environment, discipline, program, rights, participation in decisions, educational teaching activities in the school should be organized according to democratic values. Students who are specialized in such a environment find their place. Vigotsky’s thesis of dysontogenesis is based on the theory of social learning that he once again revealed. His theory has drawn a methodological framework related to coaching in special education. The theory suggests that information is obtained through social communication. According to theory, information is an element obtained with other people rather than being something that happens in the mind of a person. According to this theory, in education, instead of giving weight to the brain (head) in which social knowledge is formed, the breath, mind, and feelings should be included. In theory, the condition of disability is a social deviation rather than a biological disease. This deviation is more formed by social relationships and the environment. Therefore, it is also necessary to give up the "normal child" attitude in society. The theory is contrary to the concept of “mental retardation”. Zira mental disability should be explained by the differences in mental development. According to this theory, because mental retardation is a social problem, it is necessary to try to be trained by appropriate methods through examples that can be experienced in common space with their peers. Removing a student from his normal companions because of his differences, causes his self to be distorted because it creates negative social conditions for him. We do not see the Qur’an, but the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an. But there are signs about the community’s integration, joining and helping. These are the principles of teaching in the Qur’an. by Hz. The Prophet appreciated the disabled and revealed the principles about how the community should treat them. He frequently visited them, provided them to be employed in the appropriate work, determined the conditions of the economic order, and honored them in praise. In other words, he tried to take the necessary measures to prevent disabled people from disappearing from society.  For example, by providing the continuation of the trade of Zahir bin Itban, Abdullah Ibn al-Muhammad requested to come to the community prayers, seeking ways to integrate the disabled with the society. These practices can be seen as a positive view of today's coaching training. During the four great kalif period, the practice of coaching continued.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Cumhuriyet İlahiyat Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.205
Atıf : 2.516
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini