Gelenekte Allah’ın görülmesi “rü’yetullah” tabiri ile ifade edilmektedir. Rü’yetullah konusu, Yüce Allah’ın dünyada ve ahirette görülüp görülmemesi eksenindeki tartışmaların ana başlığını oluşturmaktadır. Müfessirler tefsirlerinde yeri geldikçe bu konuyu incelemişlerdir. Kelamcılar için ise bu konu temel konulardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Rü’yetullah konusunda Ehl-i sünnet ve Mu’tezile’nin görüşleri temel iki yaklaşım olarak öne çıkmaktadır. Ehl-i sünnete göre Allah’ın görülmesi mümkündür. Mu’tezile’ye göre ise Allah dünyada veya Ahirette hiçbir şekilde görülemez. Biz de bu çalışmamızda iki görüşü birlikte ele almasından, ayrıca hem müfessir hem de mütekellim yönü bulunmasından dolayı Fahreddin Râzî’nin tefsirinde rü’yetullah’a yaklaşımını ele alacağız. Yapılan değerlendirme sonucunda Allah’ın Ahirette inananlar tarafında görüleceğini ileri süren ehl-i sünnetin delillerinin daha ikna edici olduğu görülmektedir.
In the tradition, God’s sight is expressed as “r’yatullah”. The subject of Rü'yetullah is the main head of the discussions in the axis whether the Supreme God is seen in the world and in the Hereafter. Thus, when they came to the ground, they looked at it. For the speakers, this is one of the main topics. There are two kinds of sights and two kinds of sights and two kinds of sights and two kinds of sights. It is possible that the people of the world will see God. But Allah is not visible in this world or in the Hereafter. We will also discuss the approach to Rü'yetullah in the interpretation of Fahreddin Râzî because of the two opinions being discussed together, as well as because of both the inspector and the mutilation direction. The evidence of the Sunnah is more convincing than the evidence of the people who claim that Allah will be seen from the part of those who believe in the Hereafter.
Alan : Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|