Fuzûlî’nin Su Kasidesi klasik edebiyat geleneği içinde yazılan en güzel naat örneklerinden biriyken Hadikatü’s-Süedâ adlı eseri ise maktel türünün en güzel örneği kabul edilmektedir. Kendi türlerinin en güzel örnekleri olan iki eser arasında ifade ve anlam bakımından büyük benzerlikler olduğu düşünülmektedir. Fuzûlî’nin inanç dünyası üzerindeki en etkili hususlardan biri Ehli Beyt sevgisi ile Kerbela hadisesinden dolayı duyduğu üzüntüdür. Su Kasidesi’nde de Hz. Peygamber sevgisine ilaveten bu sevgi ve üzüntünün izlerini bulmak mümkündür. Bu sebeple Su Kasidesi, Hadikatü’s-Süedâ üzerinden okunarak şiirdeki farklı anlam katmanları ortaya konulmaya çalışılacaktır. Ancak kasidenin beyit sayısının fazla oluşu ve yayın şartlarının sınırlılığı çalışmanın bölümler halinde yayınlamasını zaruri kılmıştır. Bu sebepten makale bölümler halinde yayınlanacaktır. Makalede Su Kasidesi’nin ilk sekiz beyti incelenmiştir. İncelenen kısımda Hz. Hüseyin hadisesi ile bahsi geçen peygamberlerin musibetleri karşılatırılmış ve onun hadisesinin daha üzüntü verici olduğu ifade edilmiştir. Dolayısıyla denilebilir ki; Su Kasidesi’nin ilk sekiz beyti ile Hadikatü’s-Süedâ’nın ilk kısmı anlam katmanlarının değerlendirilmesi ile birebir eşleşmektedir.
Fuzûlî’nin Su Kasidesi klasik edebiyat geleneği içinde yazılan en güzel naat örneklerinden biriyken Hadikatü’s-Süedâ adlı eseri ise maktel türünün en güzel örneği kabul edilmektedir. Kendi türlerinin en güzel örnekleri olan iki eser arasında ifade ve anlam bakımından büyük benzerlikler olduğu düşünülmektedir. Fuzûlî’nin inanç dünyası üzerindeki en etkili hususlardan biri Ehli Beyt sevgisi ile Kerbela hadisesinden dolayı duyduğu üzüntüdür. Su Kasidesi’nde de Hz. Peygamber sevgisine ilaveten bu sevgi ve üzüntünün izlerini bulmak mümkündür. Bu sebeple Su Kasidesi, Hadikatü’s-Süedâ üzerinden okunarak şiirdeki farklı anlam katmanları ortaya konulmaya çalışılacaktır. Ancak kasidenin beyit sayısının fazla oluşu ve yayın şartlarının sınırlılığı çalışmanın bölümler halinde yayınlamasını zaruri kılmıştır. Bu sebepten makale bölümler halinde yayınlanacaktır. Makalede Su Kasidesi’nin ilk sekiz beyti incelenmiştir. İncelenen kısımda Hz. Hüseyin hadisesi ile bahsi geçen peygamberlerin musibetleri karşılatırılmış ve onun hadisesinin daha üzüntü verici olduğu ifade edilmiştir. Dolayısıyla denilebilir ki; Su Kasidesi’nin ilk sekiz beyti ile Hadikatü’s-Süedâ’nın ilk kısmı anlam katmanlarının değerlendirilmesi ile birebir eşleşmektedir.
Fuzûlî's Water Casidesi is one of the most beautiful naat examples written in the classical literary tradition while Hadikatü's-Süedâ's work is considered the most beautiful example of the maktel kind. It is believed that there are great similarities in terms of expression and meaning between the two works, which are the best examples of their own kinds. One of the most influential aspects on the world of faith is the sadness he hears for the love of Ehli Beyt and Kerbela hadits. In the waterhouse of Hz. In addition to the love of the Prophet, it is possible to find the traces of this love and sadness. Therefore, the Water Cassette will be tried to reveal the different layers of meaning in the poem by reading through the Hadikatü's-Süedâ. However, the excess of the number of bookmakers and the limitation of the terms of publication has led to the publication of the work in sections. This article will be published in sections. In this article, the first eight beats of the Water Cassette were studied. In the examined section of Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said that he was more unhappy than the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). Therefore, it can be said that the first eight beits of the Waterfall and the first part of the Hadikatü's-Süedâ coincide with the assessment of the layers of meaning.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|