İnsanın özünü ortaya çıkarmaya çalışan ve insan olmanın önemi üzerinde duran varoluşçuluk, belli başlı izlekler üzerinden ilerler. Bunlar; varlık, hiçlik, bunalım, özgürlük, yabancılaşma, sorumluluk, yalnızlık gibi kavramlardır. İnsan, özünü oluştururken bu izlekler altında ruhsal bir savaş verir. Teknolojinin ilerlemesi, rasyonalist ve materyalist yaklaşımlar, değerlerin yitirilmesi, insanın doğadan uzaklaşması gibi etmenler, varoluşçu izleklerin oluşma kaynaklarıdır. Ayşe Şasa, 2004 yılında yazdığı Şebek Romanı adlı romanında din olgusu üzerinde durmuştur. Şebekleşme kavramı üzerinden yozlaşmaya dikkat çeken Şasa, 2075 yılında geçen bir zamanın tekno-uygarlığını kurgulamıştır. Din olgusu üzerinden ilerlerken kahramanlar kendi özlerini bulma yolculuğuna çıkmıştır. Bu yolculuk, varoluşçu izlekler üzerinden geçmektedir. Kurguladığı tekno-uygarlıkta yaşayan kahramanlar, varoluşçu izleklerin izini taşımaktadır. Bu makalede; bir bilimkurgu parodisi olan Şebek Romanı ve varoluşçu izleklerden izler taşıyan roman kahramanları incelenmiştir. Din olgusundan yola çıkarak, kahramanların özüne ulaşırken etkisinde kaldığı varoluşçu izleklerin izleri tespit edilmeye çalışılmıştır. İnceleme; varoluşçuluğun temel izlekleri olan bunalım, yalnızlık, yabancılaşma ve özgürlük olmak üzere dört alt başlığa ayrılmıştır.
The existence that tries to reveal the essence of man and stands on the importance of being man, advances through certain main sights. These are concepts such as existence, no existence, disorder, freedom, alienation, responsibility, loneliness. Man, while creating the essence, gives a spiritual battle under these sights. The advancement of technology, the rationalist and materialist approaches, the loss of values, the departure of man from nature, are the sources of the formation of existential traits. Ayşe Shasa was on the religious fact in his 2004 novel "The Network Roman" which he wrote. The Shasa, which draws attention to corruption through the concept of networking, has established the techno-evility of a time in 2075. Through the religious phenomenon, the heroes went on the journey to find their own essences. This journey passes through the existential tracks. The heroes who live in the techno-guardy they are carrying the trace of existing traces. In this article; a science fiction parody, the Network Novel and the heroes of the novel carrying traces from existential traces are studied. From the religious phenomenon, the traces of the existential traces that the heroes have been influenced when they reached the essence were tried to be identified. The review is divided into four subtitles: disorder, loneliness, alienation and freedom, which are the main traces of existence.
Alan : Filoloji
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|