User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 3
 Views 134
 Downloands 42
Y Kuşağının Geleneksel Reklamlara Yönelik Tutumları ile Oyun Reklamlara Yönelik Tutumlarının Karşılaştırılması
2019
Journal:  
Erciyes İletişim Dergisi
Author:  
Abstract:

Son yıllarda internetteki gelişmelere ve internet kullanım oranının artışına paralel olarak, reklamcılık sektöründe de bu yeni mecra, televizyon, gazete, radyo gibi geleneksel mecraların yanı sıra hatta bazen daha fazla kullanılır hale gelmiştir. İnternet reklamcılığı türlerinden biri olan internet tabanlı iletişim kanalları için hazırlanan “reklam amaçlı” elektronik oyunlar son yılların reklamcılar tarafından kullanılan popüler uygulamalarından biridir. Advergaming (reklamoyun) yönteminin iki temel türü bulunmaktadır: “Oyun reklam (advergame) ” ve oyun içi reklam “(in game advertising). Bu çalışmanın kapsamı sadece oyun reklamlar (advergames) ile sınırlandırılmıştır. Pazarlama ve reklamcılık literatüründeki pek çok çalışma geleneksel pazarlama yöntemleri ve reklamlara yönelik tutumların olumsuz olduğunu ve bunun reklamlardan kaçınma şeklinde gerçekleştiğini ortaya koymuştur. Pazarlama içerikli mesajlarla marka bilinirliğini interaktif yollarla artırmaya çalışan oyun reklamların eğlendirme, bilgilendirme, ürün deneyimi yaşatabilme ve ödüllendirme özelliği sayesinde klasik veya geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı olarak tüketicileriyle pozitif bağ kurulmasını ya da bu bağın güçlenmesini sağladığı öngörülmektedir. Bu bağlamda, dünya nüfusundaki en büyük sayıya sahip Y kuşağının geleneksel mecralarda yer alan geleneksel reklamlara yönelik tutumlarının bu yeni mecrada farklı stratejilerle var olan ve temelde reklamdan kaçınan tüketiciyi yakalamayı hedefleyen bu yeni reklam ürüne yönelik tutumlarını nasıl etkilediği saptanmaya çalışılmıştır Geleneksel reklamcılığa yönelik tutumlarla oyun reklamlara yönelik tutumlar arasındaki farkın ve ilişkinin belirlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada araştırma verilerinin toplanmasında online anket yöntemi kullanılmıştır. Örneklem dahilindeki 20-39 yaş arasındaki 385 katılımcıya üç farklı ölçek ile açık uçlu ve demografik sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Ölçeklerden biri oyun ve geleneksel reklamlara yönelik duyguları, biri oyun reklamlara yönelik düşünce-davranış-davranış niyetini, diğeri de geleneksel reklamlara yönelik düşünce-davranış-davranış niyetini belirlemek amacıyla oluşturulan katılımcıların katılım düzeylerini 5’ li likert tipi ölçek ile ölçen ifadelerden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde, veriler normal dağılmadığından parametrik olmayan testlerden Wilcoxon işaretli sıralar testi, Mann-Whitney U testi ve Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. 

Keywords:

Comparing The Attitudes Of The Y Generation Towards Traditional Advertising With The Attitudes Towards Game Advertising
2019
Author:  
Abstract:

Parallel to the developments in the internet in recent years and the increase in the rate of internet use, this new advertising industry has also become more used in the traditional media, television, newspaper, radio, and sometimes even more. "Advertising" electronic games prepared for Internet-based communication channels, one of the types of internet advertising, are one of the popular applications used by advertisers in recent years. There are two main types of advergaming method: “Advergame” and “In Game Advertising”. The scope of this study is limited only to game advergames. Many studies in marketing and advertising literature have shown that traditional marketing methods and attitudes towards advertising are negative and that this occurs in the form of a avoidance of advertising. It is expected that game ads, which are aimed at increasing brand awareness through marketing content messages in interactive ways, will, in contrast to the traditional or traditional marketing methods, be able to establish a positive connection with their consumers or to strengthen this connection thanks to the fun, information, product experience and rewarding features. In this context, the greatest number of people in the world, the Y generation’s attitudes towards traditional advertising in the traditional mecra have been tried to determine how their attitudes towards this new advertising product, which exist in this new mecra with different strategies and mainly aims to catch the consumer avoiding advertising, have been influenced. A survey of 385 participants aged 20-39 in the sample was carried out with three different scales of open end and demographic questions. One measurement consists of the emotions towards the game and traditional advertising, one is the intention of thinking-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior-behavior. In the analysis of the obtained data, the data was used from non-parametric tests as they were not normally distributed, the Wilcoxon-marked order test, the Mann-Whitney U test, and the Kruskal-Wallis test.

Keywords:

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles




Erciyes İletişim Dergisi

Field :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Ulusal

Metrics
Article : 626
Cite : 3.513
2023 Impact : 0.229
Erciyes İletişim Dergisi