Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 4
 Görüntüleme 123
 İndirme 47
Oyuna Dayalı Reklamın (advergame) Turizm Sektöründe Uygulanabilirliği Üzerine Bir Değerlendirme
2016
Dergi:  
Journal of Tourism Theory and Research
Yazar:  
Özet:

İnternetin günümüzde yaşamımızın hemen her alanında kullanılma sıklığı artarken, internet ortamındaki çeşitli uygulamalar, artık sadece iletişimi sağlamakla kalmayıp, oluşturulan içeriklerin, seçilmiş bir grup ya da kamuoyu ile paylaşılmasına ve onlar tarafından keşfedilmesine imkân sağlamaktadır. Bu kapsamda; Web 1.0’dan Web 2.0’a geçişle birlikte interaktif ortamlar, kullanıcıların diğer kullanıcılarla ve içinde bulunduğu ağ ile etkileşim kurmasına imkân tanıyan gelişmeler meydana getirmiştir. Bu gelişmeler hem internet mecrasını değiştirmiş, hem de bu mecranın kullanım alanlarını hiç tahmin edilmeyen bir şekilde çeşitlendirmiştir. Yeni iletişim teknolojilerinin var oluşuyla ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, işletmeciliğin her alanında farklı amaçlar için kullanılabilecek çok çeşitli platformlar ve uygulamalar ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri de pazarlama amacıyla kullanılan advergame (oyuna dayalı reklam) uygulamalarıdır. Geleneksel olarak tabir edilen medya, yerini yeni medyaya bırakmıştır. Web 2.0 ile birlikte sanal topluluklar oluşmaya başlamış; wikiler, bloglar, fotoğraf ve yer imi paylaşımları ile çevrimiçi sosyal ağlar yeni medyanın temelini oluşturmuştur. Çevrimiçi sosyal ağlarda yer edinen advergame uygulamaları ise; pazarlama ve oyun konseptlerini birleştirerek, herhangi bir markanın bilinirliğini artırmayı hedef alan bir oyun türüdür. Advergame uygulamaları ile tüketicinin ilgisi markaya yönlendirilmeye çalışılmaktadır. Bu uygulamaların bir pazarlama aracı olarakönemli ayrıştırıcı özelliği ise; marka ile kullanıcı arasındaki pozitif ilişkinin artırılması sürecidir. Advergame uygulamaları, özellikle tüketici davranışlarını etkilemesi bakımından önemlidir. Ayrıca advergame uygulamaları, diğer insanların davranışlarını etkilemede de birtakım avantajlara sahiptir. Özellikle kullanıcı için çok hızlı elde edilen geri bildirimler buna örnek olarak gösterilebilir. Aynı zamanda, advergame uygulamaları topluluğun ve kalabalığın ortak aklını kullanmaktadır ve bu yüzden ürün ve hizmetlerin performansı ve uygunluğu ile ilgili göstergeleri geribildirim ile izleyebilme/ölçümleyebilme imkanı sağlamaktadır. Yapılan bu çalışma ile ilgili araştırmalar incelenerek, advergame uygulamalarının turizm işletmelerinde kullanılabilirliği araştırılmış ve bu doğrultuda farklı örnek uygulamalar ortaya konularak öneriler geliştirilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Journal of Tourism Theory and Research
Journal of Tourism Theory and Research