User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 1
 Views 44
 Downloands 9
Grafik Tasarım Eğitimi Alan Öğrencilerin Dijital Oyun Oynama Motivasyonlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
2020
Journal:  
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Author:  
Abstract:

Teknolojinin önlenemez ilerleyişinin bir getirisi olarak gençler arasında çevrimiçi oyun oynama yaygınlaşmaktadır. Dijital oyunların gençlerin üretkenliğine etkisi, refleks gelişimi ve bir adım sonrayı öngörme gibi gelişim basamakları olacağı gibi özellikle bağımlılık bağlamında değerlendirildiğinde sorun olarak da görülen bir durum ortaya çıkmıştır. Ayrıca gençler arasındaki dijital oyun oynama durumu yakın zamanda ilköğretim dönemlerine kadar inerek yaygınlaşmaya başlamıştır. Öğrencilerin Üniversite düzeyinde ise bu alışkanlıklarını devam ettirdikleri görülmektedir. Üniversite öğrencilerin hayatlarının bu en verimli dönemlerinde dijital oyunlara bu kadar yönelmesinin altında hangi motivasyon kaynağının bulunduğunu tespit etmek bu konuda yapılacak önleyici çalışmalara katkı sağlayacaktır. Bu bağlamda dijital donatıları iyi anlamda kullanabildikleri düşünülerek ele alınan grafik tasarım eğitimi almış öğrencilerin dijital oyun oynama motivasyonlarının incelenmesi bölüm, yaş, cinsiyet, ekonomik durum, anne veya babanın oyun yatkınlığı, tek çocuk olma gibi çeşitli değişkenler açısından ele alınmıştır. Çalışmanın evrenini güzel sanatlar fakülteleri veya güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde grafik tasarım eğitimi almış öğrenciler, örneklemini ise Ondokuz Mayıs Üniversitesi güzel sanatlar eğitimi bölümünde grafik eğitimi almış öğrenciler ve Ordu üniversitesi güzel sanatlar fakültesi grafik tasarım bölümünde öğrenim görmekte olan dijital oyun oynayan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler Kişisel Bilgi formu ve Dijital Oyun Oynama Motivasyonu Ölçeği (DOOMÖ) kullanılarak toplanmış, SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir.

Keywords:

Students in the field of graphic design study review the digital gaming motivations in terms of various variables
2020
Author:  
Abstract:

As a result of the unprecedented progress of technology, online gaming is becoming widespread among young people. The impact of digital games on youth’s productivity, the development of reflexes and the progressive stages of one-step forecasting, especially in the context of addiction, has emerged as a problem. Also, the status of digital gaming among young people has recently begun to spread down to the primary school period. Students at the university level have continued their habits. Identifying what motivation is found under the way the students’ lives are so focused on digital games in these most efficient periods of life will contribute to preventive studies on this subject. In this context, the study of the digital gaming motivations of students who received graphic design training considered to be able to use digital equipment in a good sense; the number, age, gender, economic situation, the mother or father's gaming tendency, being a single child, and various variables have been addressed. The universe of study is the students who have received graphic design training in the faculties of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts of the arts. The data was collected using the Personal Information Form and the Digital Game Motivation Scale (DOOMÖ), and the relationships between the variables were studied using the SPSS 21.0 statistical program.

Keywords:

0
2020
Author:  
Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles






Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Field :   Eğitim Bilimleri

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 679
Cite : 4.719
2023 Impact : 0.517
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi