User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 19
 Downloands 2
YEREL YÖNETİMLER VE SOKAK SANATININ BİR İLETİŞİM ARACI OLARAK KULLANILMASI: KADIKÖY BELEDİYESİ ÖRNEĞİ
2021
Journal:  
İNİF E- DERGİ
Author:  
Abstract:

Demokrasi temsili demokrasi, yarı doğrudan demokrasi ve katılımcı demokrasi olarak ayrılmaktadır. Günümüz modern dünyasında ön planda olan katılımcı demokrasi, her vatandaşın karar alma süreçlerinde aktif rol alabildiği bir yönetim biçimidir. Katılımcı demokrasinin gelişimi ve uygulanabilir hale gelmesinde belediyeler oldukça önemli bir role sahiptir. Demokrasi anlayışı güçlü olan toplumlarda kamu yönetiminin varoluş sebebi, topluma verilen hizmettir. Belediyeler her geçen gün halkın ihtiyacını daha çok karşılayan ve ihtiyaç duyulan birimler haline gelecekse bunun ön şartı halkla ilişkiler faaliyetlerinde gösterecekleri başarı ile ilişkilidir. Bu bağlamda çalışmada, Kadıköy Belediyesi, Mural İstanbul Festivali düzenleyicileri ve grafiti sanatçılarının, genç hedef kitleyle iletişim kurmak, sanatsal mekanlar oluşturmak, belediyenin halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetini yürütmek, bölgenin kültürel değerlerini koruyarak, fiziksel ve altyapı düzenlemeleri yapılarak kimliğinin ön plana çıkartılması amacıyla grafiti sanatını nasıl kullandığı incelenecektir. En basit haliyle ‘duvar yazısı’ anlamına gelen grafiti, duvarlara sprey boya ile çizilen ve bu çalışmayı yapan kişinin isteğine göre hobi, şöhret, siyasal mesaj aktarma, gündem oluşturma, kent imajına katkı vb. amaçlarla kamusal alanda kompozisyonlar oluşturup iletisini dilsel olarak aktarması ve görsellerle, karakter çizimleri ile besleme eylemidir. İnceleme, araştırma yöntemlerinden “görüşme yaklaşımı” kullanılarak gerçekleştirien çalışma. Kadıköy Belediye’si yetkilileriyle ve Belediye ile anlaşarak Mural İstanbul Festivali’nde uygulayıcı ve koordinator olarak ortak iş üreten grafiti sanatçılarıyla görüşülmüştür. Bu görüşmeler sonucunda, grafitinin ilk zamanlarından günümüze sistem karşıtı olarak mesajını sert bir dille kitlelere aktarması, grafiti uygulayıcılarının, günümüzde yerel yönetimin en önemli organı sayılan belediyelerle nasıl iş birliği içine girerek geçirdiği dönüşüm aktarılacaktır. Yasal olmayan bir eylem olarak algılanan grafiti sanatının günümüzde ticari bir araç olmasının ötesinde, devlet kurumlarının tercih ettiği ve halkla kurduğu bir iletişim mecrasına dönüştüğü gözlemlenmiştir.

Keywords:

Local governments and the use of street art as a communication interfaces: example of the KADIKÖY municipality
2021
Journal:  
İNİF E- DERGİ
Author:  
Abstract:

Democracy is divided into representative democracy, semi-direct democracy and participatory democracy. Participating democracy is a form of governance in which every citizen can take an active role in the decision-making process. In the development and implementation of participating democracy, municipalities play a very important role. The reason for the existence of public administration in societies with a strong understanding of democracy is the service given to society. If the municipalities become more and more units that meet the needs of the people every day, the priority of this is related to the success they will show in the activities of public relations. In this context, the work will explore how the organizers of the Kadıköy Municipality, Mural Istanbul Festival and graphite artists, to communicate with the youth target audience, create art spaces, conduct the municipality’s public relations and promotion activities, preserve the cultural values of the region, make physical and infrastructure arrangements, and how graphite art is used in order to put its identity in the forefront. In the simplest way, graphite, which means 'wall writing', is drawn to the walls with spray paint and according to the desire of the person who does this work; hobby, fame, political message transmission, agenda creation, contribution to the city image, etc. It is an action of creating compositions in the public area for purposes and transmitting the message in the language and feeding with images, characters drawings. The review is the study that is performed by using the "conversation approach" from the research methods. In accordance with the authorities of the Kadıköy Municipality and the Municipality, the Mural Istanbul Festival has been discussed with graphite artists producing joint work as an administrator and coordinator. As a result of these talks, the message of graphite from the early times to the present will be transmitted to the crowds in a hard language as an anti-system, the transformation of how graphite practitioners have passed through cooperation with the municipalities today considered the most important body of local government. In addition to the fact that graphite art, which is perceived as an illegal act, is a commercial tool today, it has been observed that it has become a communication mechanism that government institutions prefer and establish with the public.

Keywords:

0
2021
Journal:  
İNİF E- DERGİ
Author:  
Abstract:

Demokrasi; temsili demokrasi, yarı doğrudan demokrasi ve katılımcı demokrasi olarak ayrılmaktadır. Günümüz modern dünyasında ön planda olan katılımcı demokrasi, her vatandaşın karar alma süreçlerinde aktif rol alabildiği bir yönetim biçimidir. Katılımcı demokrasinin gelişimi ve uygulanabilir hale gelmesinde belediyeler oldukça önemli bir role sahiptir. Demokrasi anlayışı güçlü olan toplumlarda kamu yönetiminin varoluş sebebi, topluma verilen hizmettir. Belediyeler her geçen gün halkın ihtiyacını daha çok karşılayan ve ihtiyaç duyulan birimler haline gelecekse bunun ön şartı halkla ilişkiler faaliyetlerinde gösterecekleri başarı ile ilişkilidir. Bu bağlamda çalışmada, Kadıköy Belediyesi, Mural İstanbul Festivali düzenleyicileri ve grafiti sanatçılarının, genç hedef kitleyle iletişim kurmak, sanatsal mekanlar oluşturmak, belediyenin halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetini yürütmek, bölgenin kültürel değerlerini koruyarak, fiziksel ve altyapı düzenlemeleri yapılarak kimliğinin ön plana çıkartılması amacıyla grafiti sanatını nasıl kullandığı incelenecektir. En basit haliyle ‘duvar yazısı’ anlamına gelen grafiti, duvarlara sprey boya ile çizilen ve bu çalışmayı yapan kişinin isteğine göre; hobi, şöhret, siyasal mesaj aktarma, gündem oluşturma, kent imajına katkı vb. amaçlarla kamusal alanda kompozisyonlar oluşturup iletisini dilsel olarak aktarması ve görsellerle, karakter çizimleri ile besleme eylemidir. İnceleme, araştırma yöntemlerinden “görüşme yaklaşımı” kullanılarak gerçekleştirien çalışma. Kadıköy Belediye’si yetkilileriyle ve Belediye ile anlaşarak Mural İstanbul Festivali’nde uygulayıcı ve koordinator olarak ortak iş üreten grafiti sanatçılarıyla görüşülmüştür. Bu görüşmeler sonucunda, grafitinin ilk zamanlarından günümüze sistem karşıtı olarak mesajını sert bir dille kitlelere aktarması, grafiti uygulayıcılarının, günümüzde yerel yönetimin en önemli organı sayılan belediyelerle nasıl iş birliği içine girerek geçirdiği dönüşüm aktarılacaktır. Yasal olmayan bir eylem olarak algılanan grafiti sanatının günümüzde ticari bir araç olmasının ötesinde, devlet kurumlarının tercih ettiği ve halkla kurduğu bir iletişim mecrasına dönüştüğü gözlemlenmiştir.

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles




İNİF E- DERGİ

Field :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Ulusal

Metrics
Article : 226
Cite : 655
İNİF E- DERGİ