User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 89
 Downloands 37
Amatör Futbolcuların Bilgisayar – İnternet ve Playstation Oyunları Kullanımına İlişkin Görüşleri
2017
Journal:  
Asos Journal
Author:  
Abstract:

Futbol Dünya’da en çok izlenen, oynanan ve konuşulan spor branşıdır. Futbolun izlenmesi kadar oynanması da zevk vermektedir. Futbol ülkemizde profesyonel, amatör, halı sahalarda ve okul takımlarında sıklıkla oynanmaktadır. Futbolcular da bu popülerliğe paralel olarak toplumda saygın bireyler olarak görülmektedir. Sosyal medyada futbol ve futbolcular sürekli yer almaktadır. Bu da futbolun ve futbolcuların popüleritesini sürekli arttırmaktadır. Günümüzde her yaş ve seviyeden insanın internet ve bilgisayarı kullanma oranı her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda futbolcuların sosyal aktivitelerinde bilgisayar- internet kullanma ve dijital oyun oynama sıklığı ve süreleri merak edilmektedir. Bu çalışmanın amacı amatör futbolcuların, bilgisayar, internet ve playstation oyunlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ndeki farklı kulüplerde amatör olarak futbol oynayan gönüllü 177 futbolcudan oluşmaktadır. Bu araştırma tarama modelinde olup, betimsel bir nitelik arz etmektedir, verilerin elde edilmesinde araştırmacılar tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma teknikleri kullanılmıştır. Demografik verilere dayalı karşılaştırmalarda bağımsız gruplar “t testi”, tek yönlü varyans analizi ve Ki kare testleri kullanılmıştır. Yapılan araştırmada futbolcuların %45,6’sının 21-25 yaşlarında, %87,7’sinin bekâr, % 48,5’inin lise mezunu veya öğrenimine devam ettiği, %73,3’ünün kendilerine ait bilgisayarları olduğu ve % 33,7’sinin günde 2 saat internet kullandığı belirlenmiştir. Futbolcuların interneti genel olarak müzik dinleme, indirme, film izleme, gazete-dergi okuma, alışveriş yapma ve bankacılık işlemlerini yapma gibi faaliyetlerde kullandıkları belirlenmiştir. Futbolcuların genellikle ev, okul, Wireless açık iş merkezinde, internet cafelerde ve GSM (VINN) bağlantısıyla internete erişebildikleri belirlenmiştir. Yine futbolcuların facebook, twiter, e-posta gibi iletişim sitelerini günde birkaç kez kullandıkları belirlenmiştir. Araştırmaya katılanların % 55’ının playstation oyunları oynadıkları; oynayanların % 54,2’sinin 1 saatten az, % 48,4’ünün evde playstation oyunları oynadıkları belirlenmiştir. Yine araştırmaya katılanların, % 43,8’inin futbol oyununu oynadığı, % 40,2’sinin eğlenmek amacıyla ve % 57,0’ının PES adlı oyunu oynadıkları belirlenmiştir. Ayrıca araştırmaya katılanların yaş değişkenine göre bilgisayar ve playstation oyunlarına katılma durumlarına bakıldığında ise yaş arttıkça bilgisayardaki futbol oyunlarına gerçek maç gibi konsantre olma düşüncesini daha az benimsedikleri belirlenmiştir.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles








Asos Journal

Field :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 5.085
Cite : 9.542
© 2015-2024 Sobiad Citation Index