Kıraat rivayetlerini, sened, Mushaf hattı ve Arap dili kaidelerine göre tasnife tabi tutan kıraat âlimleri, bu üç şartı sağlayan kıraatleri sahih, üç şarttan birisini taşımayan kıraatleri ise şâz olarak kayda geçmişlerdir. Bununla birlikte, özellikle İbn Mücâhid’in (ö. 324/936) en çok itimat edilen yedi kıraati belirlemesinden önceki zaman diliminde, birtakım sâiklerle sahih kıraatlerin eleştirildiği görülmektedir. Söz konusu eleştirilerin neredeyse tamamı, Basra dil ekolüne mensup âlimlere aittir. Çalışmamızda, yedi kıraat imamı arasında yer alan ve Basra dil mektebinin en önemli temsilcilerinden olan Ebû Amr’ın (ö. 154/771) kıraat rivayetlerine yöneltilen eleştiriler ve bu eleştirilere verilen cevaplar konu edinilecektir. Bu çerçevede, Ebû Amr’a ait hangi kıraat rivayetlerinin hangi gerekçeyle eleştirildiği, bu eleştirilerin kıraat âlimleri tarafından nasıl karşılandığı irdelenecektir.
Three of them, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, the Arabic, and the Arabic. Especially for Ibn Mukhadi. 324/936) In the time period before the determination of the seven most affected currents, it is seen that some of the authentic currents are criticized. Almost all of these criticisms belong to the Basra language. In our work, Abû Amr, one of the most important representatives of the Basra language text, is among the seven curate imam and one of the most important representatives of the Basra language text. 154/771) The criticism and the answer to these criticisms will be addressed. In this framework, it will be questioned for what reason the crashes of Abu Amr are criticized, how these crashes are welcomed by the crashes.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|