Bu çalışmayla Fen Bilimleri dersi kapsamında eğitsel oyunlarla ilgili yapılan çalışmalar incelenip genellenmiş, kategorilere göre ayrılmış ulaşılan sonuçlar değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında 2002’ den günümüze kadar Fen Bilimleri dersinde kullanılmış eğitsel oyunlarla ilgili yapılmış makalelere, bilimsel çalışmalarda yapılmış ve sunulmuş araştırmalara, YÖK Ulusal Tez Merkezinden erişilebilen ya da Google Akademik veri tabanında yer alan tezler incelenmiştir. İnceleme sonucunda Fen Bilimleri dersi kapsamında oyun yoluyla öğretim ile ilgili yapılmış olan 31 adet çalışmaya ulaşılmıştır. Araştırma dahilinde ulaşılabilen çalışmalar içerik analizi kapsamında bulunan kategorilere göre analiz edilmiştir. İçerik analizi kapsamında bulunan kategoriler her bir çalışmanın; araştırma yöntemine göre seçilimi , konu kapsamına göre seçilimi, araştırma değişkenlerine göre seçilimi, veri toplama tekniklerine göre seçilimi, örneklemine göre seçilimi olarak 5 başlık altında ele alınmıştır. Ele alınan tüm çalışmalar seçilen referanslara göre kodlama işlemi yapıldıktan sonra, kriterlerin tekrarlanma sıklığı frekans (f) ve yüzde (%) biçiminde hesaplandıktan sonra elde edilen veriler tablo haline dönüştürülmüştür. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre çalışmaların genelinin öğrencilerin akademik başarılarını, görüşlerini, motivasyon ve tutumlarını inceleyen deneysel yöntemin daha fazla kullanıldığı, ölçek, test ve mülakat veri toplama araçlarıyla yürütülen çalışmalar olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
This study has been conducted in the field of science studies and the results achieved according to the categories are examined and generalized. In the framework of the research, articles related to the educational games used in the course of Sciences from 2002 to today, the research done and presented in scientific studies, the theses available from the YÖK National Thesis Center or included in the Google Academic Database have been studied. According to the study, 31 studies were conducted in the field of science through the game. The studies that can be achieved within the research have been analyzed according to the categories within the content analysis. The categories within the framework of content analysis of each study; selection according to the research method, selection according to the subject scope, selection according to the research variables, selection according to the data collection techniques, selection according to the sample. After the coding process is carried out according to the selected references, the data obtained after the calculation of the frequency of repetition of the criteria in the form of frequency (f) and percentage (%) is converted into a table. According to the findings obtained within the framework of the research, the results have been found that the entire study has been conducted by studies with scale, test and interview data collection tools, where the experimental method of studying academic achievements, opinions, motivations and attitudes of students is more used.
Alan : Eğitim Bilimleri; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|