Şirazi'ye göre Tanrı'nın zatının herhangi bir tarifle tarif edilmesi ve herhangi bir tanımla tanımlanması mümkün değildir. Çünkü en kapsamlı ve genel varlık, Tanrı'nın varlığıdır. O'ndan daha kapsamlı ve daha genel bir varlık yoktur. Düşünürümüze göre Tanrı'nın zatı ile sıfatları aynı gerçeği ifade etmektedir. Şirazi'ye göre Tanrı'nın varlık verme dışında başkaca bir fiili yoktur. O'nun bütün fiilî sıfatları varlık verme ve yoktan yaratma ile ilgili sıfatına indirgenebilir. Şirazi'ye göre Tanrı'nın bilgisinin kamil oluşunun sebebi bir akleden olarak zatını zatına yine kendi zatı ile inkişaf ettiriyor olmasıdır. Tanrı'nın mümkün varlıklara dair bilgisi onun yüce zatında resmedilmiş suretler değildir. Böyle bir söylem Şirazi'nin tespitine göre Aristoteles'e ve onu takip eden Meşşai filozoflara aittir. Sadreddin Şirazi'ye göre Tanrı'nın bilgisi, kendi zatının aynısıdır. Tanrı, kendi zatını akletmekte ve bilmektedir. Tanrı'nın zatı, zatını zorlayıp ona bir şeyi dikte etmez. O, kendi zatı ile külli içindeki cüz'i'yi bilir. Tanrı'nın zatı, zatına perde olup zatı zatından gizlenmiş değildir. Şirazi'ye göre varlığı zorunlu olan Yüce Tanrı'nın kendi zatını biliyor olması onun kendi dışındaki bütün mevcudat ve varlığı biliyor olmasını gerekli ve zorunlu kılmaktadır. Şirazi, Tanrı'nın şeylere dair bilgisinin mertebelerini inayet, kaza, kader, kalem, levh-i mahfuz ve varlık defteri olarak sıralamaktadır.
According to the Shirazi, it is impossible to describe the substance of God in any prescription and to be defined by any definition. For the most comprehensive and general being is the existence of God. There is no more comprehensive and general being than He. We believe that God’s substance and the qualities represent the same truth. According to Shirazi, there is nothing other than God’s existence. All of the creatures of the creation and the creation of the creation and the creation of the creation and of the creation. According to Shirazi, the reason for the knowledge of God is that it is a reason that it develops its substance to the substance again with its own substance. God’s knowledge of the possible beings is not the shapes depicted in his supreme substance. Such a speech, according to Shirazi’s discovery, belongs to Aristotle and the Messiah philosophers who followed him. According to Sadreddin Shirazi, the knowledge of God is the same as its own substance. God knows and understands his own knowledge. God’s wrath does not force his wrath and dictate anything to him. He knows what he has in his own shadow and his own shadow. The body of God is not hidden from the body and is not hidden from the body. The fact that the Supreme God, which is mandatory to exist, knows his own substance makes it necessary and mandatory that he knows all existence and existence except for himself. Shirazi classifies the stages of God’s knowledge of things as the blessings, the accidents, the fate, the pen, the sheet and the book of existence.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|