Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 68
 İndirme 19
GÜNÜMÜZ GRAFİK TASARIMINDA HARFLEMENİN YERİ VE KULLANIM ALANLARI
2020
Dergi:  
The Turkish Online Journal of Design Art and Communication
Yazar:  
Özet:

Harf biçimleri grafik tasarımda kullanılan en önemli iletişim araçlarından biridir. Harf biçimlendirme ya da harfleme, temel tipografik düzenlemenin ötesinde harf biçim ve yapılarının oluşturulmasına odaklanır. Günümüz teknolojisi tasarımcıya yazı karakterleri bakımından hız, kullanım kolaylığı ve neredeyse sınırsız seçenek sunsa da, birçok tasarımda ilgili iş için özel tasarlanmış harf biçimleri ile oldukça farklı ve özgün sonuçlara ulaşılmaktadır. Harfleme tek bir kullanım ve amaca göre hazırlanmış özel bir harf kombinasyonudur. Harfleme yapacak bir tasarımcı çizeceği kelime için önce tüm alfabeyi çizip daha sonra gerekli harfleri yerleştirmez, bunun yerine kelime ya da cümleyi bir bütün olarak alıp özgün bir görsel yaratır. Harfler oldukça karakteristik biçimler ve düzenlemelerde kullanıldığı için harfleme çalışmaları bulundukları içeriğe özgüdür. Bu biçimler, birçok farklı duygu aktaracak şekilde çeşitlilik gösterebilir. Harfleme ve kaligrafi uygulamaları, kendine özgü biricik ve tekrarlanamaz doğaları ile öne çıkmakta ve geçmişten günümüze grafik tasarımda sıklıkla kullanılmaktadır. Günümüz Grafik Tasarımında Harflemenin Yeri ve Kullanım Alanları başlıklı bu araştırmada, belirli bir amaç için özel olarak tasarlanmış harf biçimlendirmelerinin grafik tasarımdaki yeri araştırılmış, harflemenin tipografi, kaligrafi ve el yazısı ile olan benzerlik ve farklılıkları üzerinde durulmuştur. Harflemenin yazı ve resimlemenin birlikteliğinden oluşan yapısı bu tasarım alanını günümüz grafik tasarımında önemli bir ifade biçimi olarak konumlandırmıştır. Doğrudan mesaj iletme kaygısı taşımayan tasarımlarda kullanılan harflemeler ile kimi zaman okunabilirlikten ödün verilerek yaratıcı ve özgün sonuçlara ulaşıldığı görülmüştür.

Anahtar Kelimeler:

The place and areas of use of the graphic design today
2020
Yazar:  
Özet:

The formats of letters are one of the most important communication tools used in graphic design. Formatting or literation focuses on the creation of forms and structures of letters beyond the basic typographic arrangement. Although today’s technology offers the designer speed, ease of use and almost unlimited options in terms of character characters, many designs have quite different and original results with character formats designed specifically for the relevant business. The letter is a combination of special letters prepared for a single use and purpose. A designer who will draw the word does not first draw the whole alphabet and then place the necessary letters, instead he takes the word or phrase as a whole and creates an original visual. Because the letters are used in very characteristic forms and arrangements, the writing works are unique to the content they have. These forms can show diversity in such a way as to transmit many different emotions. Chartering and caligraphic applications are highlighted by their unique and unrepeatable nature and are often used in graphic design from the past to the present day. This study, entitled Places and Uses of Literature in Today's Graphic Design, focuses on the similarities and differences in the place of literature formats specially designed for a specific purpose in the graphic design, studied, with typography, caligraphy and handwriting of literature. The structure of the literature consisting of the combination of writing and painting has placed this design area as an important form of expression in today's graphic design. It has been shown that the letters used in designs that don’t have any concern for direct message transmission are sometimes readable by giving up creative and original results.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






The Turkish Online Journal of Design Art and Communication

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 535
Atıf : 1.974
The Turkish Online Journal of Design Art and Communication