Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 110
 İndirme 31
Tasarımsal ve Digital Ortamda Yapılan Tipografik Portrelerin Resimsel Ve Grafiksel Değerlendirilmesi
2019
Dergi:  
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)
Yazar:  
Özet:

Grafik tasarımsal ürünler kimi zaman bir iletişim aracı, kimi zaman ticari ve reklam amaçlı kullanılan bir araç, kimi zaman ise ürün olarak sanatsal bir ifade formu görevi görmektedir. Grafik tasarımda iletişim boyutunu zenginleştiren tipografik yazı karakterleri önemli bir yardımcı elemandır. Tipografik tasarımlar kimi zaman afişlerde etkinliğin ismi, zamanı ve yapanları tanıtan bir araç kimi zaman ise duyuru ve siyasal bir ifade aracı haline dönüşmektedir. Kimi grafik sanatçıları tipografik yazı ve harf karakterlerini portreler üzerinde çeşitli tekniklerle kullanarak sanatsal bir ürün ya da mesaj içerikli bir tasarım olarak kullanmaktadırlar. Araştırmada bu türden eserlerin incelenerek biçimsel yapıları ve kullanım amaçları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın temel amacı grafiğin temel öğelerinden biri olan tipografinin yani yazının portre resme dönüştürülmesinin resim sanatına ve grafiksel amaca uygunluğunu ortaya çıkarmaktır. Tipografinin yazım dışında resme dönüşmesinin sanata katkısını ortaya çıkarmak, yazı ve resmin bir iletişim aracı olarak birlikte bütünlük içerisinde verebildiği mesajı çözümleyebilmektir. Araştırma Nitel araştırma deseni olup tipografik portre konusu hakkında ilgili literatür taraması yapılmıştır. Grafiksel tasarım öğesi olan tipografik portrenin resimsel oluşumunun önemini ortaya çıkarmak için 2 Türk (Hasan Durukan ve Pelin Kurt) ve 8 sanatçısı bilinmeyen yabancı sanatçıya ait tipografik 10 portre araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Yapılan araştırmada çok sayıda tipografik portreye rastlanmasına rağmen çoğu tipografik portre sanatçısı hakkında bilgiye erişilememiştir. Araştırmaya örneklem olarak seçilen tipografik portreler genel görünümü yansıtan çeşitlilikte seçilerek amaçlı örnekleme gidilmiştir. 10 tipografik portre betimsel analiz yolu ile ele alınmış, ulaşılan verilere göre sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma iki farklı alandan (grafik tasarım, resim) öğretim üyesi ile disiplinler arası ilişki kurularak yapılmıştır. Sonuçlara bakıldığında; Sanatçılar birçok tipografik portrelerinde fotoğrafik benzetme yapmıştır. Tipografik portrelerin genelde fotoğrafların üstlerinde vektörel tabanlı photoshop proğramı aracı ile harf ve yazı kullanılarak oluşturulduğu görülmüştür. Birçok tipografik portrede yer alan harfler başta ve yüzde yer alan formun şeklini almaktadır. Bazı tipografik harfler forma uyum sağlayabilmesi için ters, küçük büyük, azalan çoğalan, opozitesi düşürülerek soluklaştırılan harfler olarak kullanıla bilinmektedirler.

Anahtar Kelimeler:

Image and graphic evaluation of typographic portraits made in the design and digital environment
2019
Yazar:  
Özet:

Graphic design products are sometimes a means of communication, sometimes a means used for commercial and advertising purposes, and sometimes an artistic form of expression as a product. Typographic writing characters that enrich the communication size in graphic design are an important assistant element. Typographic designs sometimes become an instrument that promotes the name, time, and actors of the event on the poster and sometimes become an instrument of advertising and political expression. Some graphic artists use typographical writing and letter characters on portraits with various techniques as an artistic product or a design containing messages. In the research, the study of such works has been attempted to identify the formal structures and purposes of use. The main purpose of the research is to reveal the suitability of typography, which is one of the core elements of graphics, that is, the conversion of the text into portrait to the painting art and graphic purpose. To reveal the contribution of typography to the art of transforming it into painting, to be able to resolve the message that writing and painting can be given together in integrity as a means of communication. The research is a research design and a literary scan on the subject of typographic portraits has been made. To reveal the importance of the picturesque formation of the typographical portrait, the graphic design element is a sample of 2 Turkish (Hasan Durukan and Pelin Kurt) and 8 artists of the typographical 10 portraits of an unknown foreign artist. Although many typographical portraits were found in the research, most of the typographical portraits were unavailable to information about the artist. For example, typographical portraits selected as sample for the study were selected in a variety that reflects the general appearance. 10 typographical portraits have been handled by visual analysis, according to the achieved data, the results have been achieved. The research was carried out by establishing interdisciplinary relationships with the faculty member from two different fields (graphic design, picture). In view of the results, the artists have made photographic comparisons in many typographic portraits. Typographic portraits are usually created using letters and letters using a vector-based photoshop program tool on the top of the photographs. The letters in many typographic portraits take the form of the form in the beginning and the percentage. Some typographical letters are known to be used as reverse, small, large, decreased multiplied, breathed by reducing the opposition to fit the shape.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler




SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.460
Atıf : 2.601
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)