Duvar resimleri, Osmanlı döneminde batı etkisi ile resme geçişte önemli bir yer tutar. Bu resimler, 18.yüzyılın ikinci yarısından itibaren İstanbul başkentte ve Anadolu ve Balkanlar’da eş zamanlı olarak, Osmanlı İmparatorluğu'nun tüm il ve merkezlerine dağılmıştır. Aşağıdaki yapılar Floransa resim ekolünden etkilenen Balkanlardaki duvar resimlerine örnek olarak değerlendirilebilir: Arnavutluk Tiran Ethem Bey Camii, Berat Bekarlar (SüleymanPaşa) Camii, KalkandelenAlacaCamii. Balkan ülkelerinde, özellikle Batı Makedonya'da Tetovo Alaca Camii, Harabati Baba Tekke, Üsküp İsa Bey Camii, Sultan Murat Camii cemaat yeri ve ev mimarisi örneklerinde, özellikle 19. yüzyılda, Floransa Okulu resimlerini ve stilini görmek mümkündür. 18. yüzyılın sonunda Floransa'da, özellikle fresk-secco tekniği sadece iç mekânları değil, aynı zamanda dış duvar yüzeylerini, dikdörtgen bir çerçevede resimlerin tanıtılması, barok stille çevrili kartuşlar yeni bir anlayış tarzını ortaya koymaktaydı. 19. Yüzyılın başından beri, Floransa resim atölyelerinde büyüyen sanatçıların, Balkanlardaki dini ve sivil mimari dekorasyonunda çalıştığı bilinmektedir. Bu sanatçı grupları kendi sanatlarını sadece Balkan ülkelerinde değil aynı zamanda merkez İstanbul ve Anadolu'nun farklı bölgelerinde uyguladı. Bu sayede, Floransa Okulu anlayışındaki sanatçılar, Osmanlı coğrafyasında Batı tarzı duvar resimlerinin genişlemesine, gelişmesine ve bu tarzda yerel sanatçıların gelişimine katkıda bulunmuştur.
Alan : Güzel Sanatlar
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|